Adres slachtoffer vermeld in dagvaarding?

Katrien83
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

Adres slachtoffer vermeld in dagvaarding?

#1 , 27 jun 2020 23:08

Als ik voor het parket 'woonstkeuze bij raadsman' heb, kan ik er dan op rekenen dat mijn thuisadres niet vermeld wordt op de dagvaarding die dader zal ontvangen?

Dit is de situatie in het kort:
Ik ben 2 jaar geleden noodgedwongen verhuisd na zware stalking, bedreigingen en geweldpleging door een buurman.
Niet-mededeelbaar adres gekregen in nieuwe gemeente en voor het parket woonstkeuze bij raadsman, zodat dader me niet kan vinden.
Parket heeft 6 maanden geleden beslist hem te dagvaarden, dagvaarding is tot op heden nog niet uitgevoerd.

Nu zei slachtofferhulp dat mijn adres zowieso vermeld zal staan op de dagvaarding?!
Op mijn vraag of dat in mijn geval niet het adres van mijn raadsman is, wist ze het niet zeker.
Ook op het parket kan niemand me me uitsluitsel geven.
Bij mijn (pro deo) advocaat krijg ik al weken geen gehoor.
Uiteraard ben ik bang voor 'wraak' als dader de dagvaarding krijgt met mijn nieuwe adres erbij.

Zijn hier advocaten die hier ervaring mee hebben of mensen die zelf ooit 'woonstkeuze bij raadsman' gekregen hebben in een strafzaak? Staat dan op de dagvaarding enkel het adres van de advocaat?

En word ik verwittigd als de dagvaarding uitgevoerd wordt? (heb statuut benadeelde persoon, nog geen burgerlijke partijstelling, dat zal pas op 1e zitting gebeuren)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 28 jun 2020 11:07

In België is het altijd mogelijk om adresgegevens te bemachtigen van iemand indien je dit echt wil. Met een drogreden iemand dagvaarden is al voldoende.
Is al jarenlang een probleem bij bv politiediensten.

Katrien83
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2020 12:30

Dan hoop ik maar dat dader dat niet weet. Is toch al 2 jaar goed gegaan...
Zoveel moeite dat ik gedaan heb om mn gegevens af te schermen (parket, gemeente, 1207, sociale media-profielen verwijderd,...)
Maar als mn adres op de dagvaarding staat krijgt hij t op een presenteerblaadje aangeboden en dan vrees ik voor mn leven.
Ik dacht dat justitie stalking serieuzer nam tegenwoordig maar dat is dan ook maar holle letter...

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 jun 2020 20:06

Kan je geen adres bij uw raadsman kiezen?

Katrien83
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jun 2020 22:12

Ik heb adres bij mn raadsman gekozen, maar hoorde dat op dedagvaarding evengoed om thuisadres zou staan. Vandaar juist mijn vraag.

Terug naar “Echtscheiding”