Verhuizen met een slecht vonnis rond kind

VDBJ
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhuizen met een slecht vonnis rond kind

#1 , 23 jun 2020 12:59

Hallo,

Ik stel hier mijn vraag omdat ik met mijn handen in het haar zit.

Vorig jaar is er een vonnis uitgesproken in hoger beroep in Antwerpen rond mijn dochter
Week 1: kind bij mama van maandagochtend tot maandagochtend
Week 2: bij vader waarbij op de weekdagen het kind om 18u naar mama brengt maar niet in het weekend maandag brengt hij kind naar school
Week 3: bij moeder en het weekend bij vader van zaterdagochtend tot maandag aan school
Week 4: Bij vader zoals in week 2
Hij werkt in de nacht.
Mijn ex-partner staat in voor het vervoer omdat ik geen rijbewijs heb.

Nu ben ik 6 maanden zwanger van mijn nieuwe partner, waarbij ik dus wou verhuizen naar hem.
Ik heb het al onderling willen proberen maar zonder resultaat.

Een halfuurtje verder van de papa van men dochter, momenteel wonen wij een 5KM van elkaar af.

Mijn ex-partner houdt dit ook volledig tegen, de enige mogelijkheid volgens hem dat ik zou kunnen verhuizen is dat ik haar enkel nog maar een weekend om de 14 dagen zou mogen hebben of dat ik blijf wonen waar ik nu woon.
De reden van verhuis is dat mijn vriend een eigen huis heeft en ik een huurappartement.
Ik heb al redelijk veel toegevingen gedaan naar mijn ex-partner zoals bv dat hij ze van vrijdag tot maandag mag hebben in zijn week, ik stelde voor om de vakantie Volledig week/week te doen zodat hij haar meer zou zien ook.
Dit wil hij niet tenzij hij zijn weekends mag behouden.

Sinds een tijd is mijn ex-partner samen met mijn zus en word mijn dochter ingesproken om mijn zus mama te noemen.
Wat heel verwarrend is voor mijn dochter, van tante naar plots mama.

Mijn ex woont dan ook niet officieel samen met mijn zus in een 1 kamerappartement met 2 kinderen.
Mijn ex brengt of haalt men dochter ook bijna altijd te laat.
Als ik verhuis is het vonnis dat er nu is eigenlijk onmogelijk door dat ikzelf geen auto heb en mijn vriend door zijn job weinig thuis is.

Wat is het beste dat ik in deze situatie kan doen zodat ik toch niet hoef te kiezen tussen 2 kinderen.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 07 jul 2020 19:55

Als u diegene bent die verhuisd dan bent u tot er een nieuw vonnis is diegene die opdraait voor alle ongemakken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”