financiele gijzeling tijdens de echtscheiding

bulchman
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

financiele gijzeling tijdens de echtscheiding

#1 , 15 jun 2020 11:32

Beste
Ik zit reeds 3 jaar in een zeer verzuurde echtscheiding, bijgestaan door een advocaat.
Getrouwd onder het wettelijk stelsel, dus gemeenschap van goederen en gelden.
echtscheiding betekend
Notaris: 2 jaar lopende zaak verdeling vereffening
De gemeenschappelijke bankrekeningen werden leeggeroofd door men ex, aangetoond door bankuittreksels
Na 3 jaar heb ik nog steeds geen euro ontvangen, telkens wimpelt de tegenpartij alles af.
Integendeel, ze beschuldigen mij nog meer van geld verduistering.
Alles is aangetoond via bankuittreksels op naam en door de notaris opgevraagd via Nationale Bank Brussel.
negatief geen verduitering
Kan ik een klacht indienen wegens financiele gijzeling, zoja welke rechtbank.
de tegenpartij brengt me bewust in financiele moeilijkheden.
mijn job met veel verantwoordelijkheid voor mensen brengt me in gevaar(jobverlies?)
Door deze situatie gebruik ik medicatie.
Verdeing huis
Reeds 20 jaar lang heb ik via de gemeenschappelijke rekening een huis afbetaald.
Destijds werd het huis geschonken door haar vader naar men ex toe. In dezelfde akte staat geschreven dat het huis geschat wordt
en dat dit het bedrag is dat we over 20 jaar moeten afbetalen naar haar vader. Aldus gedaan 20 jaar lang.
Dus het bedrag is voldaan aan de vader. Ondertussen is er een meerwaarde van de woning opgelopen
Alsook voor 147.00 euro gerenoveerd.
De tegenpartij is niet akkoord. Er is geen renovatie geweest dus geen meerwaarde.
Alle facturen zijn weggehaald door men ex. De notaris vraagt aan mij toch facturen aan te tonen. deze zijn niet meer te achterhalen bij leveranciers en vakmensen. De notaris wil niet instaan voor een schatting van het huis met een deskundige bouw schatter.
Alsook hier is er een financiele gijzeling.
Klacht naar notaris toe?
Klacht naar tegenpartij?
Kan ik een zaak opstarten tegen deze onmenselijke gebeurtenissen door de tegenpartij.

Mijn advocaat is daar heel stilletjes over..... weet wel......

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 15 jun 2020 11:59

U kan altijd één of meerdere schatters aanstellen. Reken op ongeveer 250 euro per schatting.
Dan staat u toch al iets sterker. Rechtbank kan ook deskundige aanstellen...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”