Ex partner betaalt niets

JeffreyAngele
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex partner betaalt niets

#1 , 09 jun 2020 15:17

Dag iedereen,

Heeft iemand ervaring met onderstaande?

In 2019 is mijn partner vertrokken met mijn kind, wij woonden in een huurhuis dus stond ik alleen voor alle kosten. Het contract was nog niet verbroken van het huurhuis, maar het wettelijk samenwonen is enkele weken nadien stopgezet.
Omtrent kosten van mijn auto die ik mee afbetaalde (is zij ook mee vertrokken), huurgeld van 1 maand en kosten water - elektriciteit - gas - lening ouder etc. heeft zij nog niets van terugbetaald dit komt op ongeveer 5000 euro.
Omtrent het kind is het vonnis uitgesproken in mijn nadeel natuurlijk, blijkbaar kan je als moeder zomaar vertrekken met het kind.
Maar omtrent de kosten moest dit onderling met de advocaten besproken worden.
Een jaar later is er nog geen cent aan mij betaald...
Blijkbaar kan dit allemaal?
Advocaat lijkt niets anders te kunnen dan notaris op te starten maar dan is nog de vraag of ze iets zal betalen.

Kan iemand advies geven?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 09 jun 2020 20:27

Wat de kosten betreft wat stond er op wiens naam en wat stond er tussen partijen op papier of bij notaris in akte.
Kinderen zijn van beiden dus beiden hebben zolang er geen in kracht van gewijsde vonnis is of een authentieke akte bij notaris evenveel rechten.
Huurcontract stond op naam van ?
Mijn auto op wie staat de factuur / lening / wie heeft de rest betaald??
Heeft ex partner getekend voor die lening van de ouders?
Verbreken van wettelijk samenwoningscontract heeft weinig te maken met het betalen van kosten qua woning of andere zaken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”