Niet betalen buitengewone kosten

Dunja2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Niet betalen buitengewone kosten

#1 , 04 jun 2020 14:24

Beste,

In 2019 werd er via rechtbank een herziening maandelijks alimentatie aangevraagd wegens gewijzigde omstandigheden.
Toen was er ook al een achterstal van de buitengewone kosten.
Na uitspraak vonnis werden deze betaald.
Ondertussen bezorg ik driemaandelijks de afrekening van de buitengewone kosten met bewijs betaling.
Zoals verwacht worden deze mails genegeerd en wordt er niet betaald.
In het vonnis staat dat ik Davo kan inschakelen maar na contact op te nemen met deze dienst, kan dit enkel indien in het vonnis de buitengewone kosten gespecifieerd staan van bedrag, bv 100 EUR driemaandelijks. Hoe kan ik deze buitengewone kosten innen zonder opnieuw een advocaat in te schakelen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 04 jun 2020 21:01

Staat in vonnis niet dat u deurwaarder kan sturen?
Is dat vonnis al betekend geweest door u aan andere partij?

Dunja2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jun 2020 10:37

Staat in vonnis niet dat u deurwaarder kan sturen?
Is dat vonnis al betekend geweest door u aan andere partij?
Alvast bedankt voor uw reactie.
In het vonnis staat dat ik de machtiging van de familierechtbank kan verkrijgen om de verschuldigde bedragen rechtstreeks in ontvangst te nemen op het loon, soc.uitkering of elke andere door een derde aan de onderhoudsplichtige verschuldigde geldsom overeenkomstig art 203 ter B.W.
Vonnis werd volgens mij niet betekend. Kan u hier meer info over geven ivm procedure?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 05 jun 2020 13:32

Een gerechtsdeurwaarder moet het vonnis betekenen aan de andere partij en na een maand kan u beslag laten leggen.

Terug naar “Echtscheiding”