Exclusief ouderlijk gezag

Damilner1979
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Exclusief ouderlijk gezag

#1 , 31 mei 2020 22:05

In mijn verzoekschrift voor nieuwe zaak mbt de kinderen had ik gevraagd aan de rechtbank voor het uitoefenen voor het exclusief ouderlijk gezag. Mijn conclusie voor de rechtbank staat dit ook nog eens in. Nu krijg ik van mijn ex vrouw de conclusie binnen waarin staat dat ze hiermee akkoord gaat aangezien ze geen contact of omgang heeft met de kinderen. Ze komt hier zelf niet voor.
Gaat de rechtbank hier dan ook mee akkoord of niet?
Hieraan gekoppeld heb ik ook een verhoging met de onderhoudsbijdrage voor de kinderen gevraagd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mama38
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2020 12:25

Ik denk van wel ;)

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 01 jun 2020 13:16

Leeftijd kinderen?

Reclame

Damilner1979
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jun 2020 15:09

De kinderen hebben respectievelijk de leeftijd van 12-11-9-6 jaar oud.
Speelt
Dat een rol voor de vordering?

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 01 jun 2020 18:18

Kan hoe ouder hoe meer kans.
Maar als moeder zelf al aanhaalt geen contact te willen...
Gaat dat over het verblijfsouderschap of ook over het gezagsouderschap..opletten dus zie dat beide zaken gevraagd worden. Het is dus niet dat een ouder akkoord is om kinderen steeds bij u te laten en daarvoor alimentatie wil voor betalen dat ze ook zou afzien van het gezag dus het mee beslissen over school uitgaan haardracht vakantieplannen enz .

Zie ook dat de regeling voor de bijzondere kosten goed op papier staat. Zeker als kinderen nog wat ouder worden en ze alle vier op paardenkamp / zeilkamp / schermkamp / motokamp gaan elk hun eigen laptop willen. Schoolreizen naar Rome / Parijs / Londen gaan hebben ..op sneeuwklassen gaan in Zwitserland. Los van jeugdbeweging - judo of zwemclub enz enz

Damilner1979
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 jun 2020 20:02

Dit is het stuk van haar conclusie:
OM DEZE REDENEN, BEHAGE HET,
DE RECHTBANK,
Alle tegenstrijdige besluiten verwerpende, te zeggen voor recht dat concluante maandelijks een all-in bijdrage voor kinderen dient te betalen van ....Euro per maand en per kind en de hogere eis van eiser af te wijzen.

Verder te zeggen voor recht dat eiser het exclusief ouderlijk gezag heeft over de 4 kinderen waarbij hij het kindergeld ontvangt alsook alle fiscale en sociale voordelen.

Eiser een ontvangstmachtiging toe te kennen voor deze onderhoudsbijdragen.

De omgangsregeling omtrent de kinderen te schorsen waarbij de kinderen wel welkom zijn bij verweerster na onderlinge afspraken.

Wat de kosten betreft : ieder der partijen te veroordelen tot de helft van deze kosten en gelet op de hoedanigheid van partijen de rechsplegingsvergoedingen om te slaan.

Ik weet niet wat ik er van moet denken.
Mijn advocaat zegt dat de rechtbank hier wel in mee gaat maar dat de all-in kost misschien welnis moeilijk gaat liggen aangezien ze een toegift wil doen door de helft te betalen wat ik vraag per kind.

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 03 jun 2020 19:59

Hebt u ooit in de reeds bestaande overeenkomst (vonnis) elke maal als ex de kinderen niet kwam halen / niet opendeed aangifte (melding ) gedaan bij politie?
Bestaat de kans niet dat er nu eerst een sociaal onderzoek gaat gevraagd worden?

Damilner1979
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jun 2020 22:35

Elke keer dat de ex niet kwam is er een melding gemaakt. Van een sociaal onderzoek is tot mijner oren nog niets geweten en de advocaat verwacht dit ook niet. De ex betwist deze zaken ook niet. Zegt ook gewoon dat ze de kinderen niet wilt.
Ik ben benieuwd.

Mama38
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 jun 2020 06:46

Wel ik denk dat u het krijgt.

Damilner1979
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#10 , 17 jun 2020 22:51

Benieuwd naar wat de rechtbank gaat oordelen. Het is schriftelijk in beraad genomen en uitspraak word gedaan op 2/7/2020

Damilner1979
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#11 , 03 jul 2020 23:03

Vandaag vonnis gekregen:
Het ouderlijk exclusief gezag komt naar mij.
Moeder moet dus een verhoging betalen van de onderhoudsbijdrage (x3).
Ontvangsmachtiging voor de onderhoudsbijdrage.
Het heeft lang geduurd maar eindelijk eens iets positiefs in de ganse procedure die ik reeds belopen heb.

Mama38
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#12 , 14 jul 2020 10:35

En wat houd exclusief in?

Terug naar “Echtscheiding”