Inwonen scheidende partner

Ilenaaa95
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Inwonen scheidende partner

#1 , 29 mei 2020 07:31

Beste,

Ik heb een ingewikkelde situatie aan de hand.

Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe partner leren kennen, die zich bevindt in een scheiding. Zelf heb ik daar niets mee te maken. Zijn ex partner woont ook nog steeds bij hem samen, aangezien ze de woning niet wilt verlaten. Zij beschikt over een invaliditeitsuitkering en gaat ook niet werken. Ze willen in onderling akkoord scheiden, en hebben al een regeling besproken over de kinderen en over de goederen ter verdeling. De scheiding is aangevraagd maar nog niet uitgesproken of goedgekeurd.

Mijn partner leeft beneden, in een kelder die hij veranderd heeft naar een slaapkamer. Zijn ex slaapt boven in de oorspronkelijke slaapkamer. Zij hebben 2 kinderen samen, ik heb er geen.
Echter beschikken zij over een woning, aangekocht via huurkoop. Mijn partner heeft dat contract aangegaan, maar mits het huwelijk tussen hem en de ex, staan haar gegevens mee op het contract. Ze zijn getrouwd zonder contracten en dergelijke.

Zijn ex partner weet ook van onze relatie. Omdat we ver van elkaar wonen, toch ruim 220 km, zouden wij willen samenwonen, niet persé wettelijk, maar gewoon samenwonen. Echter laat zijn ex partner dit niet toe en dreigt ze met camera's en dergelijke in huis rond te hangen om zo via overspel een bal te doen rollen. Maar de regel van overspel is afgeschaft las ik. Ook dreigt ze met het hoederecht van de kinderen, wat nu een weekbeurt is, om te gooien naar een weekend om de 2 weken en een dag in de week, op woensdag. Wanneer ik bij mijn partner thuis zit, dreigt ze ook met de politie om me zo buiten te krijgen. Zelf heeft zij ook een nieuwe relatie, maar omdat deze voorlopig nog geheim is ontkent ze deze ook gewoon.
Heb ik de mogelijkheid om te kunnen samenwonen met mijn partner ondanks deze situatie? Wij hadden al voorgesteld dat ik in de kelder beneden zou blijven om elkaars privacy te gunnen.
Zij heeft hem uiteindelijk ook verteld, ik ben niet zeker of dit ook op papier ondertekend staat, dat wanneer hij de scheiding betaalde, zij op 1 juni 2020 de woning zou verlaten.

Alvast vriendelijk bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 mei 2020 09:51

Wat is uw concrete vraag?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Ilenaaa95
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mei 2020 11:51

Of ik bij mijn partner mag inwonen ondanks deze omstandigheden met zijn ex die niet weg wilt maar wel constant dreigt met alles...

Reclame

josciscojos
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 mei 2020 03:10

Hun relatie is nog niet deftig afgehandeld....en ze zitten al terug in de miserie.....mensen kunnen hun eigen situatie toch ingewikkeld maken hoor......Mon Dieu.

Ik peis dat de invalide gaat mogen blijven wonen in het huis.......en de andere met zijn vriendin ....dada

Terug naar “Echtscheiding”