sociaal onderzoek en communicatie tussen ex en deskundige

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

sociaal onderzoek en communicatie tussen ex en deskundige

#1 , 28 mei 2020 16:06

Echtscheiding > na valse beschuldigingen naar mijn adres, door mezelf sociaal onderzoek gevraagd aan de rechter, en verkregen > nu blijkt er communicatie tussen ex en deskundige zonder mijn medeweten en zonder mij in CC te zetten bij mail-verkeer.
Procedurefout? kan mogelijk het sociaal onderzoek nietig verklaard worden?
Sociaal onderzoek pleit me vrij van de beschuldigingen maar ziet een andere regeling beter voor het kind: was nu 8/6 nachten en deskundige raad 9/5 dagen (dus vier nachten bij mij) aan.
een vermindering van de helft van de nachten bij mij, terwijl er nog nooit een probleem was tijdens het verblijf, enkel bij de wissels waar mijn ex het steeds te bont maakt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 28 mei 2020 18:23

waarom zou dat niet mogen? Als die deskundige een onderzoek moet doen, mag die toch e-mail maar ook bvb telefoon gebruiken om pakweg een afspraak vaste te leggen, documenten op te vragen enz. Waarom zou u van elke stap in dat onderzoek op de hoogte moeten gebracht worden?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mei 2020 19:08

Deskundige (jeugdpolitie - OCJ) wordt toch aangesteld door de jeugdrechter?
Kan en mag contact opnemen met alle partijen en hoeft enkel aan jeugdrechter te rapporteren.
JurecaBE moderator

Reclame

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 mei 2020 21:09

De kinderpsycholoog werd aangesteld door de familierechtbank, op mijn vraag en na een tussenvonnis.
Deze scheiding waarin mijn ex mijn kind wil afpakken, en alles eraan doet om haar nieuwe vriend als papa te dienen duurt al vijf jaar een een fortuin.
Valse beschulidigingen enz... ze hebben de psychologe gemanipuleerd, net zoals ze dat met mijn dochter doen.
De wildste verhalen vertellen waar niets van waar is.
Ben zelf al fysiek aangepakt door die bewuste vriend... hij heeft een valse getuige en ik kan weinig doen.
Ik moet alleen altijd maar bewijzen dat het leugens zijn... is bijna een full-time job geworden.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 mei 2020 22:44

Jeugdrechtbank is een onderdeel van de familierechtbank.
JurecaBE moderator

Mama38
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 mei 2020 07:40

Als er mail is voor je ex, waarom moet u dan in CC?
Ikzelf mail ook ivm kinderen maar hij staat nooit in cc. Enkel en alleen als het gemeenschappelijk is

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 mei 2020 07:56

het gaat over de gerechtsdeskundige die nalaat om mij te informeren over bepaalde zaken.
@ basejumper: het gaat niet over afspraken, het gaat over informatie die mij moedwillig is achtergehouden.
Er is met zekerheid ook veel getelefoneerd naar elkaar (gerechtsdeskundige en mijn ex) maar dat kan ik niet bewijzen.
Het onderzoek bracht aan de orde dat ik na het zien van mijn ex, mijn dochter een tijdlang niet mocht zien, terwijl men mij nog niet eens had gesproken.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 mei 2020 09:48

U moet een duidelijk onderscheid maken tussen een sociaal onderzoek op vraag van een rechtbank en een sociaal onderzoek bij een aanvraag om leefloon of tussenkomst O.C.M.W. Een onderzoek op verzoek van de rechtbank is een onderzoek bestemd voor de rechtbank en niet voor de personen die onderwerp uitmaken van het onderzoek. Het maakt onderdeel uit van het gerechtelijk dossier dat wel kan ingezien worden door hiertoe bevoegde personen. Het is de bedoeling dat dit onderzoek objectief gebeurd en hier een objectief verslag uit volgt. Vergeet niet dat deze onderzoeken gebeuren door professionele en hiertoe opgeleide deskundigen. Indien u positieve resultaten wil boeken, kan u best constructief meewerken en u desgevallend laten begeleiden zodat de plooien terug glad kunnen gestreken worden. Probeer te vermijden dat uw kind(eren) een speelbal worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#9 , 29 mei 2020 12:26

bedankt voor alle antwoorden

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 okt 2020 12:01

Bericht op vraag van TS terug open gesteld
JurecaBE moderator

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#11 , 16 okt 2020 16:52

Graag wil ik iedereen bedanken voor de hulp en goede raad.
De rechter heeft de de gerechtsdeskundige niet gevolgd en heeft na al die jaren valse beschuldigingen en een hel van een vechtscheiding de week-week regeling eindelijk uitgesproken.
Het voornaamste: onze dochter is er ook blij mee, en het gaat uiteindelijk erg goed met haar.
Ik zorg wel voor psychologische begeleiding voor haar.
Bedankt aan alle goede raadgevers, ik hoef hun namen niet te noemen, ze weten zelf wel goed wanneer ik heb bedoel.
Het was een lange en harde strijd en ik zal hier regelmatig komen lezen en hoop ook raad te kunnen geven aan mensen die in dezelfde situaties zitten en waar ik met mijn ervaringen hun leed kan helpen verzachten.

Terug naar “Echtscheiding”