aankoop gsm zoon word geweigerd door ex

franchepanneke
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

aankoop gsm zoon word geweigerd door ex

#1 , 28 mei 2020 13:23

Hoi,

Het is zo dat ik voor mijn zoon van 10 jaar ( bijna 11) een oude gsm van mij wil geven met herlaadkaarten. Dit omdat hij dikwijls gaat fietsen /steppen, naar de speeltuin rijd, bij vriendjes gaat ( buiten de corona toestanden) ook maakt hij de verplaatsing naar ex/school/ksa/ grootouders alleen met de fiets of blijft hij al eens alleen thuis als ik naar de winkel ga.. met die gsm zou ik geruster zijn.. hij kan me steeds verwittigen als er iets is. Het is niet de bedoeling dat tijd deze constant bij zich heeft of deze gebruikt voor sociale media. Nu stelde ik dit voor aan mijn ex en hij vindt dit nog te vroeg.

Kan hij hier zijn veto voor stellen?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 29 mei 2020 15:49

Uw ex kan dit verbieden als uw zoon bij hem verblijft. Mee betalen? Lijkt mij niet, wegens niet noodzakelijk. Ik heb meer dan jaar zonder gsm geleefd (60 zonder smartphone) en, geloof het of niet, ik leef nog. Heb het ding nooit gemist.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Sirkii
Berichten: 5417

#3 , 29 mei 2020 18:47

De neandertalers leefden zonder electriciteit etc. 9 jaar is nu blijkbaar de normleeftijd voor een smartphone.

Jij kan perfect beslissen om m je oude GSMte geven maar om de abonnementskosten te delen zal je moeten overeenkomen. Ex kan mi idd vragen om m af te zetten tijdens zijn opgangsrecht. Hij is dan in charge.

PS. Mocht het een smartphone zijn dan de wifi optie niet vergeten activeren (als er een wifi spot is)

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 30 mei 2020 08:52

De neandertalers leefden zonder electriciteit etc. 9 jaar is nu blijkbaar de normleeftijd voor een smartphone.
Normleeftijd? Welke norm? BIN, DIN, CEN, ...? Het is niet omdat veel kinderen een smartphone hebben, dat dat een norm is. Gelukkig niet. Sommige kinderen ontsnappen nog aan die waanzin.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

franchepanneke
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 mei 2020 13:37

Alvast bedankt voor het antwoord...
Ex zou niet moeten bijbetalen voor de herlaadkaarten,geen abbo... aangezien de gsm hier zou blijven...

bij mijn ex is er een stiefbroer van 12 jaar die meestal met hem mee op pad gaat en dus kan verwittigen als er iets is ( want die heeft al làe tijd een gsm)

Terug naar “Echtscheiding”