Echtscheiding tegenhouden door depressieve problemen partner?

Fezzel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Echtscheiding tegenhouden door depressieve problemen partner?

#1 , 26 mei 2020 14:46

Hoi,

Wij zijn 11 jaar gelukkig getrouwd, en hebben ondertussen een flinke dochter van 4 jaar.
Sinds een 2-tal jaar vertoont mijn vrouw depressieve klachten door familiale (niet binnen ons gezin) problemen en problemen op het werk.
Ze heeft reeds therapie gevolgd, maar ik heb de indruk dat ze er niet helemaal bovenop geraakt en steeds hervalt.
Dit weegt door op ons huwelijk waardoor ze momenteel ook binnen ons gezin geen toekomst meer ziet en wil scheiden. Door de depressie wil ze gewoon van alles en iedereen rond haar afstand nemen.

Ik ben ervan overtuigd dat deze depressieve klachten eerst zo goed mogelijk moeten worden opgelost/aangepakt voordat we het woord "scheiding" in de mond mogen nemen.
Ik zie haar nog steeds hartstikke graag en zou haar op deze manier niet zomaar kunnen laten gaan.
Ik heb schrik dat ze zelf een aanvraag zou indienen via een advocaat omdat ze in deze donkere periode geen klaar kijk heeft op alles.

Is er een mogelijkheid om een aanvraag tot scheiding te annuleren/on-hold zetten op basis van de gezondheidstoestand van de partner moest het zo ver komen?

Ondertussen doe ik er alles aan om haar gerust te stellen, te steunen waar nodig en kan, maar nog steeds blijft ze met het idee om te scheiden rondlopen.

Hartelijk dank,
Fez

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
josciscojos
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mei 2020 00:22

Wat wil jouw vrouw? En neen...zolang ze wildbekwaam is, mag u vrouw zeker een aanvraag tot echtscheiding inleiden.


Reclame

Terug naar “Echtscheiding”