Uithuiszetteing tussenvonnis famillierechtbank

Christophe123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uithuiszetteing tussenvonnis famillierechtbank

#1 , 24 mei 2020 11:06

Mijn vrouw is meer dan 66% invalide. Heb er altijd voor haar geweest en is op 8 september 2019 vertrokken met voorbedacht rade. We waren 13j samen en 5 jaar gehuwd. Sinds 2014 zonder huwelijkscontract. Ik heb in 2010 de helft van haar bouwgrond overgekocht en zelf een huis ontworpen en het huis praktisch zelf gezet. financieel 50/50. We woonden er in sinds 2012. Dus het huis is van voor het huwelijk. Ze heeft er een vechtscheiding van gemaakt door een eenzijdig verzoekschrift in te dienen bij de rechtbank. Ze vraagt om terug in de woning te komen (op een slinkse manier om met krukken en versleten kleren voor de rechtbank te verschijnen) en 500 alimentatie. Normaal was ik op 13 mei gescheiden maar de rechtbank moet nog meer onderzoek verrichten naar lonen, wat ik niet snap wat ze heeft 2222 euro netto ziekteuitkering netto onbelast. Dus meer dan mij...scheiding is uitgesteld naar 6 oktober 2020! Heb nu eens tussenvonnis gekregen van de famillierechtbank dat ik mijn eigen woonst moet verlaten omdat er hier een inloopdouche is en mocht ze eventueel in een rolstoel komen dat ze hier beter zou kunnen draaien!!! Ik heb de tijd tot 10 juni om mijn huis te verlaten en iets anders te zoeken. Ben tijdelijk werkloos en dit tijdens de corona. Ik begrijp er niets meer van...blijkbaar kan ik wel in beroep gaan maar in tussentijd zou ik mijn eigen ontworpen huis en zelfgebouwd huis. 50/50...moeten verlaten. Zelf weet ze dat ik de schattingsprijs van de notaris wil betalen en als ze het huis wil dat dit geen probleem is maar dan moet ze een hoger bod uitbrengen. Dit al sinds eind 2019 maar doet ze niet. Ook de inboedel wil ze niet verdelen maar heb ik nu laten stokeren omdat ze er anders ook mee vandoor is. Slaap hier nu nog op een luchtmatras. Ze mag nu van de rechtbank terugkeren naar de woning op basis van het tussenvonnis!!!Ongelofelijk, we hebben zelfs geen kinderen. Wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2020 17:49

Een fatsoenlijke advocaat zoeken.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

E10ne
Berichten: 71

#3 , 24 mei 2020 18:06

Was dit in Gent? Daar zetelt naar mijn gevoel een vrouwelijke rechter in de familierechtbank welke een (mijn mening en ondervinding) een mannenhaatster is. Heb ook zoiets meegemaakt, waar alle logica zoek was.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 24 mei 2020 20:49

Het is niet omdat u voor de helft eigenaar bent dat de rechtbank u de woning zal toekennen. Het gaat hier over wonen en niet over eigendom.
U hebt als u uw eigendom verlaat en ergens anders gaat wonnen recht op de helft van de normale huur.
U betaald de helft van de eigenaarskosten .
Diegene die blijft wonen betaald alle nutskosten.(water - gas - elektriciteit - internet en telefoon - verzekering inboedel en eigendomals bewoner) zorg dat die op haar naam staan vanaf 10 juni.
En zorg dat u een advocaat hebt dit is slechts een tussenvonnis.
Zorg ook dat er een plaats beschrijving is met alle voorwerpen die gezamenlijk eigendom zijn.

Terug naar “Echtscheiding”