echtscheiding - kledij

vriendin
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

echtscheiding - kledij

#1 , 24 mei 2020 10:56

Beste

Vrijdagavond is mijn pluszoon toegekomen zonder verse kledij voor dit weekend en met rubberlaarzen aan.
Het is niet zo dat er geen kledij voorradig is bij de moeder.
Wij hebben de moeder hierover ingelicht en zijn overgegaan tot de noodzakelijke aankopen van kledij.
nl slips, 2 t shirts en een short.

Nu heeft zij aan dat zij hierin niet moet tussenkomen, klopt dit?

De vorige maanden werd er telkens kledij maat 140 meegegeven terwijl hij 164 draagt of kledij met enorme gaten in.
Er werd steeds een Pv opgesteld.
Kunnen we hier nog meer mee doen behalve herziening van het vonnis?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2020 17:47

Als jullie nu eens kleding voor de zoon aanschaffen en deze bij u thuis houden voor als hij weer bij jullie in jullie gezin wordt opgenomen. Als hij aankomt van de moeder, laten jullie de jongen zich omkleden, wassen de kleding van de moeder uit en laten de jongen weer terugkeren in de kleren die hij aan had bij zijn aankomst. Het gaat ten slotte om jullie zoon en hij mag hier niet het slachtoffer van worden of met de vinger gewezen worden. Ik denk dat niet altijd de weegschaal moet gehanteerd worden, nietwaar.....Zo krijgen jullie structuur en zal uw zoon zich thuis voelen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

vriendin
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mei 2020 19:44

We deden dat oorspronkelijk maar dan bekostigden we twee kleerkasten, is financieel ook moeilijk. Pluszoon komt enkel het weekend om de 14d
Daar kledij in de verblijfsoverstijgende kosten zit. De mama koopt maandelijks kledij die wij ook voor de helft betalen maar nooit zien.
En geen verse kledij meekrijgt.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 mei 2020 20:04

In mijn voorstel geeft u ook geen kleren mee aan de moeder van jullie zoon, dat is dan kif kif. Dat u tussenkomt in de kosten van kleding voor de dagen dat hij bij zijn moeder verblijft, lijkt mij dan ook niet meer dan logisch. Misschien alles toch eens met uw man bespreken. Hij denkt er misschien helemaal anders over als u mijn antwoorden eens laat doorlezen? U zal wel gemerkt hebben dat ik nergens spreek over "pluszoon"...en dat is bewust.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Echtscheiding”