Lening na scheiding

Vicky11
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Lening na scheiding

#1 , 22 mei 2020 11:12

Geachte,

Een vriend is al 1,5 jaar gescheiden. Zijn ex is blijven wonen in het huis waar ze een lening voor hebben lopen. Ondertussen is ze hertrouwd en woont nieuwe echtgenoot bij in dit huis. Ondertussen betaalt mijn vriend nog stees de helft van de woonlening mee. Hoe lang kan dit blijven duren? Staat hier geen termijn op?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 22 mei 2020 11:27

Ondertussen betaalt mijn vriend nog steeds de helft van de woonlening mee. Hoe lang kan dit blijven duren? Staat hier geen termijn op?
Op welke termijn is er geleend? Twintig jaar? Dertig jaar? Wat staat er in de echtscheidingsakte over de lening?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 22 mei 2020 12:16

Als ik het goed begrijp, is hij nog altijd voor de helft eigenaar van die woning. Hij blijft de helft van de lening betalen.

Mijns inziens heeft hij dan ook recht op de helft van een normale huur vergoeding.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”