Fixatie rechtzaak

Mama38
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

Fixatie rechtzaak

#1 , 21 mei 2020 08:49

Verhaal even kort;

Kinderen onder begeleiding bij OCJ.
Bij vader weggehaald wegens ernstige zorgen. Kinderen sinds nov geen contact meer. Hij zoekt er ook geen.
Nieuw tussentijds vonnis zegt per weekend 4u. Zowel de rechter als OM volgen mij. Om adviseerde een minimum aan contact.
Ocj gaat er tegen in en zegt MET begeleiding gezien de omstandigheden. (Slagen, geen eten, geen basisbehoeftes) Vader geef zn akkoord. 2 dagen erna dient hij eerste klacht in.
Ondertussen begeleiding klaargezet. Wegens Corona gaat het wat traag. Ook hij stuurt 1x zn kat voor een gezamelijk gesprek.
De kinderen worden klaargestoomd voor contact.
Plots brief van advocaat dat ze rechtzaak fixeren. Ik leef het bezoekrecht niet na! Omgangsrecht sedert 13 april 1995 bestaat bezoekrecht niet meer - JurecaBE - moderator

Ik volgde enkel en alleen het traject van het OCJ waar hij nota bene zijn toestemming voor gaf! Nu liegt hij alles af en zegt hij dat hij dit niet gaf. Ik heb een papier waar er staat dat beide ouders toestemming gaf.

Sinds 2 weken wordt er weer wekelijks klacht ingedient tegen mij en eisen ze dwangsom van 250€.

Kan ik nu gestraft worden? Ik begrijp dit niet. Wat is een fixatie? De rechtzaak word met
Kan dit tegen mij lopen ondanks zijn toestemming? Ben ik dan zo verkeerd dat ik het OCJ volgde?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 21 mei 2020 16:45

Neem al eens contact op met OCJ zodat ze op de hoogte zijn van het gebeuren.

Mama38
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mei 2020 12:45

Dank. Heb ik reeds gedaan.
We moeten beiden op gesprek gaan. Wel apart. Ze stellen de vrijwilligheid in vraag.
Ik stel mij echt vragen bij alles en het verdere verloop.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”