uit elkaar

schatje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

uit elkaar

#1 , 19 mei 2020 12:11

mij ex en ik zijn uit elkaar wij heb een huis samen gekocht
het huis staat nu te koop bij notaris
ik bleven wonen en dit huis mij ex bij een vrienden maar haar domicilie bleven staat bij mij
wat gebeurt met de vast kost zo water electriciteit enz
wat gebeurt met de lening van het huis

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 19 mei 2020 13:20

Zolang het huis niet verkocht is betalen jullie elk de helft van de lening en van de kosten (onroerende voorheffing, brand, ...). Diegene die nog in het huis woont betaalt een halve huur aan de andere en betaalt EGW etc.

Dit in de veronderstelling dt het huis 50-50 was

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mei 2020 14:38


mij ex bij een vrienden maar haar domicilie bleven staat bij mij
google eens op spookinwoner
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 19 mei 2020 14:48

Zolang het huis niet verkocht is betalen jullie elk de helft van de lening en van de kosten (onroerende voorheffing, brand, ...). Diegene die nog in het huis woont betaalt een halve huur aan de andere en betaalt EGW etc.

Dit in de veronderstelling dt het huis 50-50 was
Ik ben bang dat de leningsmaatschappij dat niet op die manier zal verstaan. Als elk regelmatig de helft betaalt, met de juiste referenties, blijft dat m.i. OK, maar de betaling moet sowieso volledig gebeuren, telkens op de juiste vervaldag. Als iemand dat vergeet of nalaat, dan kunnen (en zullen) beide ontleners hiervoor aangesproken worden. Ik mag aannemen dat de notaris u daarop gewezen heeft?

Het kan natuurlijk ook dat de notaris bezig is aan de gedwongen verkoop; dan is het toch al wat laat om nu nog te reageren.

Bij de afrekening tussen jullie beiden zal er wel een vergoeding kunnen gevraagd worden aan de persoon die is blijven wonen. Maar dat zijn jullie beiden, neem ik aan, gezien uw partner daar nog gedomicilieerd is :) ?

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 mei 2020 16:22

Wat energie en water betreft zou ik eigenlijk aanraden dat de energieovernamedocumenten en de waterovernamedocumenten nu al ingevuld worden. Dan wordt er afgerekend tot datum van de meteropname, en die factuur betaal je nog gezamenlijk en dan betaalt de persoon die nu nog inwoont de komende facturen van de nutsvoorzieningen

Terug naar “Echtscheiding”