Verkoop woning

Duytsche
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoop woning

#1 , 11 mei 2020 17:57

Door mislopen van relatie moeten mijn ex en ik onze woning verkopen. We wonen pas 2 jaar in deze eerste en enige woning. Dus hebben we 5% registratierechten betaald. Om nu de boete te mislopen zou mijn ex nog een jaar en de woning blijven wonen, zonder mij nu al uit te kopen, en de lening betalen. Ik zou iets huren dan maar mijn domiciel veranderen. Is dit een optie? Of zijn er andere opties om die boete te ontlopen zonder dat er iemand nu al uitgekocht word?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5411

#2 , 11 mei 2020 19:15

Je moet idd je domicilie 3 jaar behouden op dat adres om de 5% definitief te verwerven. Dit geldt bij mijn weten bij een 50-50 aankoop voor beide partners voor elk de helft. Er is onduidelijkheid of scheiding beschouwd wordt als overmacht. Anders moet ook jij je domicilie er houden (domiciliefraude maar er mag zo veel niet ;-))) maar dan riskeer je tweedeverblijftax op je nieuwe woonst.

Vraag het eens op registratie hoe ze omgaan met het gegeven dat bij scheiding er geen 3 jaar domicilie was.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 12 mei 2020 17:02

Nog minder dan een jaar, en verkoop is ook niet meteen rond ...

U hebt evenveel recht er te blijven wonen dan uw ex-partner.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”