bezoeksrecht OMGANGSRECHT

ninac
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

bezoeksrecht OMGANGSRECHT

#1 , 08 mei 2020 15:29

goedemiddag,

mijn zoon is momenteel 4 jaar. zijn vader heeft al 2 jaar niet naar hem omgekeken.
hij weet dus ook helemaal niet wie hij is.
daarom heb ik begin dit jaar een zaak opgestart om dit ook legaal op papier kregen. Hij had toen geen adres en hij heeft dan een vonnis bij verstek gekregen.
ondertussen zijn we dus al 5 maanden verder maar vraag ik mij af wat hij kan bekomen indien hij morgen weer naar de familierechtbank stapt om bezoeksrecht te krijgen.
hij werd veroordeeld tot alimentatie maar heeft tot op heden nog geen betaald.

even opsommen wat hij allemaal uitgespookt heeft
drugs problematiek = gekend bij gerecht
psychiatrische problematiek = gekend bij gerecht
veroordeeld voor slagen en verwondingen
veroordeeld voor verkrachting
betaald geen allimentatie terwijl hij er voor veroordeeld is
dreigementen naar ons toe non stop
staat onder strikte voorwaarden
geen vast adres, gaat van huis naar huis.
heeft zijn eigen kind proberen te laten plaatsen, gewoon om mij te kwetsen ( staat op papier en werd in de rechtbank ook gebruikt )
heeft 2 jaar niet uitgekeken naar zijn kind.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 08 mei 2020 17:00

Koffiedik ..maar is omgangsrecht er is co - gezagsomgangsrecht wat vader sowieso heeft - ja nu ook dus of er moet een vonnis zijn dat daar een beperking heeft opgelegd.
En er is co - verblijfsrecht.
Bezoekrecht is sedert 13 april 1995 is gewijzigd in omgangsregeling met een ganse nieuwe wetgeving en ander jeugdrecht in 2014.

Is hij veroordeeld voor niet betalen alimentatie daar zeker regelmatig aangifte van doen, bij politie is een strafbaar feit en correctioneel vervolgbaar. u kan ook bij DAVO gedeelte van die som krijgen maar dan kan u - begrijpen wie kan - geen aangifte meer doen.

https://www.familierecht.vlaanderen/Fam ... tatie-kind

http://www.davo.belgium.be/

U doet ook regelmatig melding bij politie dat hij kind niet is komen ophalen of wat er juist in het vonnis staat qua verblijfsregeling - neem origineel vonnis mee en een kopie van het vonnis.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 mei 2020 10:44

Zit waarschijnlijk in het buitenland, en zolang hij niet internationaal geseind is, is dat zoeken naar een naald in een Schoenberg.

Reclame

ninac
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mei 2020 14:21

er is geen omgangsrecht want hij heeft een contact verbod met zijn zoon en is geen omgangsrecht toegestaan.
staat zo in het vonnis ( bij verstek )

ninac
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 mei 2020 14:21

heb ook exclusief ouderlijk gezag.

Franciscus
Berichten: 38600

#6 , 14 mei 2020 19:43

Dan zal hij eerst het 'verstek'vonnis moeten aanvechten en dan onmiddellijk geconfronteerd worden met correctionele vervolging wegens familieverlating en achterstallige alimentatie ..

ninac
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 mei 2020 14:27

is al veel te lang geleden om nog een verstekvonnis aan te tekenen.
veronderstel dat dit een nieuwe zaak is dan gewoon?

Terug naar “Echtscheiding”