meerderjarig kind bij co ouderschap

alleenstaande ouder
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

meerderjarig kind bij co ouderschap

#1 , 04 mei 2020 12:06

ik ben gescheiden over 10 jaar met een EOT , mijn ex is ondertussen hertrouwd en is de aangetrouwde die zich moeit in het vonnis ,mijn zoon was toen 9 jaar en is ondertussen 19 jaar geworden en studeert nog ,
ik ondervind de laatste tijd dat er bij de wissel wat moeilijkheden optreden van mijn ex ,namelijk als het haar beurt is laat ze mijn zoon weten dat het deze week niet past of dat hij maar naar haar ma moet gaan ,er zijn in die tijd ook bepaalde voorvallen gebeurd door de man met wie ze getrouwd is én is dan ook politioneel vastgesteld ... ze is hem liever kwijt dan rijk zoals wij zeggen en neemt haar verantwoordelijkheid niet op ,als ik haar daarover aanspreek haalt ze meermaals het feit aan dat hij al meerderjarig is en geeft verder geen uitleg .ondanks er een overeenkomst is op papier van de rechtbank van eerste aanleg van destijds
mijn zoon kiest voor behoud van de bestaande regeling.
nu was mijn vraag wat kan ik doen naar mijn ex toe ?

in afwachting van antwoord verblijf ik ondertussen met vriendelijke groeten

alleenstaande vader

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 10 mei 2020 22:46

gezien een 19 jarige meerderjarig kan deze doen en laten wat hij wil en gaan wonen waar hij wil en bij wie. Dat wil niet zeggen dat ouders zich voor de recht niet aan het vonnis moeten houden - geldelijk of dat daar door de familierechtbank e.e.a. kan aangepast worden t.v.v. diegene waar meerderjarige nu zou bijwonen.

mamavan2schatten
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mei 2020 12:22

Wij ook tegen gekomen, nieuw proces en er moet enkel 10% meer betaald worden van de buitengewone kosten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”