Maatschappelijke zetel vennootschap

Guro
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Maatschappelijke zetel vennootschap

#1 , 02 mei 2020 10:27

Beste,

Ik ben mede eigenaar van een woning in onverdeeldheid.
In deze woning wonen op dit moment mijn ex partner en zijn nieuwe partner.
ik probeer al heel lang uit onverdeeldheid te treden maar door het beding van aanwas in de aankoopakte kan dit op dit moment nog niet.
Hiervoor zijn wel al de nodige procedures opgestart.
Ik merk nu echter dat er op het adres van mijn woning 2 vennootschappen hun maatschappelijke zetel geplaatst hebben.
Dit gebeurde zonder dat ik hiervoor mijn toelating gegeven heb en zonder dat ik hiervan op de hoogte gesteld werd.
Mijn ex partner is in beide vennootschappen aandeelhouder. In de ene is hij hoofdaandeelhouder en bestuurder, in de andere heeft hij slecht 2% van de aandelen.
Kan dit zomaar?
Kan ik eisen dat deze vennootschappen hun maatschappelijke zetel verplaatsen of kan ik een gebruiksvergoeding / huur eisen van deze vennootschappen?

Alvast bedankt voor de reactie.

mvg
Guro

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mei 2020 10:34

Als je ex voor 50% mede eigenaar van dit huis, waarom zou zij je toelating moeten vragen ??? een maatschappelijke zetel is de plaats waar een vennootschap geleid word, zo lang u er geen belastingen of taksen moet op betalen zal je er niks kunnen aan doen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”