Ex partner Corona positief en meldingsplicht ivm kinderen

Jürgen
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Re: Ex partner Corona positief en meldingsplicht ivm kinderen

#16 , 02 mei 2020 01:15

Er is gezag co-ouderschap dat men normaliter altijd zal hebben dus alle (belangrijke) beslissingen moeten door beiden genomen worden of u moet ontzegd zijn uit uw burgerrechten. Verblijf co-ouderschap is normaal 50/50 rechtbank kan afwijken ook partijen kunnen anders overeenkomen.
Heb inderdaad al mijn rechten.
Ook al heeft ze tegen mijn zin zijn school veranderd, maar dat is ondertussen al 3j geleden.
En door mede toedoen van zijn nieuwe schooldirectie die op dat moment informatie achtergehouden heeft tov de inspectie. Die bewijzen heb ik nog steeds allemaal, waarin de inspectie mij laat weten dat zij niet beschikten over ze juiste informatie en dat zij op basis van de vertrekte info van de schooldirectie hem uit zijn oude school geschreven hadden en in zijn nieuwe /huidige school ingeschreven.
Daar heb ik mij in den tijd bij neergelegd voor mijn zoon zijn algemeen welzijn, ik wou geen getrek en geduw van beide kanten, heb dat vroeger zelf meegemaakt en wou dit koste wat kost vermijden.

Daarna is alles beetje bij beetje vriendschappelijk gegaan en ging het echt super tot nu.
Maar dit vind ik echt onverantwoord gedrag en met mensenlevens spelen. Dit is voor mij een brug te ver.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#17 , 02 mei 2020 10:16

Men hoeft geen testresultaten te delen, ook niet voor HIV. Dat valt onder de privésfeer.
Valt mijn zoon die op en af gaat niet onder privé sfeer?
Ik heb zelf een auto-immuunziekte hashimoto, waarvan ik zelf niet weet of ik in een risicogroep val.
Indien uw zoon minderjarig is, kan u in principe bij de zorgverlener informeren of uw zoon al dan niet besmet bevonden werd met Covid-19 en dit op basis van artikel 374, paragraaf 1 B.W.
.

Jürgen
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 mei 2020 13:20

Men hoeft geen testresultaten te delen, ook niet voor HIV. Dat valt onder de privésfeer.
Valt mijn zoon die op en af gaat niet onder privé sfeer?
Ik heb zelf een auto-immuunziekte hashimoto, waarvan ik zelf niet weet of ik in een risicogroep val.
Indien uw zoon minderjarig is, kan u in principe bij de zorgverlener informeren of uw zoon al dan niet besmet bevonden werd met Covid-19 en dit op basis van artikel 374, paragraaf 1 B.W.
Ik denk niet dat hij getest geweest is, hier gaan ze er sowieso vanuit dat wanneer mijn ex positief getest is dat hij ook positief is. Wegens dat zijn hoofdverblijfplaats bij haar is en ik enkel 1 weekend op 2 weken heb en de helft van de vakanties.
Is zij verplicht om mijn vraag te beantwoorden of onze zoon getest is en of dit positief of negatief is en de gegevens en datum van test?
Laatst gewijzigd door Jürgen op 03 mei 2020 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Jürgen
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#19 , 03 mei 2020 13:34

Ik denk dat ik de million dollar question gekraakt heb, kan me zelf wel voor de kop slagen dat het mij 5d geduurd heeft.
Waarom wilt zij niet gewoon eerlijk zijn? En wilt zij anderen in gevaar brengen om het niet te moeten zeggen.
Antwoord is, bang om onze zoon te verliezen (allé hoop ik toch en niet om ons iets aan te doen).
Wanneer een ziekenhuismedewerker positief getest word, gaat of moet deze niet alleen een quarantaine ondergaan, maar gaat deze nadien ook moeten werken op de corona /covid19 afdeling!
Dus das de reden, waarom ook zij (mijn zoon en zijzelf) nu nog steeds geen contact hebben met het gezin van haar broer! Voor hun veiligheid en haar broer werkt op recuperatie na hart operatie afdeling in het uz Leuven!
Zij blijft dus nog steeds een hoog risico factor voor iedereen.
De oplossing is er gekomen door mijn beste vriendin die mij 4 weken geleden gebeld had, zij was positief getest en werkt in een wzc, na haar 14d quarantaine en bij geen symptomen mag zijn het werk hervatten maar op de gescheiden corona afdeling, dit om verdere besmettingen te voorkomen. Dat viel mij gisterenmorgen ineens te binnen!
En alle puzzelstukjes passen te goed om niet zo te zijn!
Is een werkplaats die een publiek openbare plaats zoals een ziekenhuis een privacy issue?
Ik werk zelf in de bewakingssector en ken wel iets over wat een openbare en privé plaats is, en ook een minimum ivm privacy wetgeving. Maar een ziekenhuis en privacy wetgeving in dit geval... Is iets heel anders dan wat mijn job inhoud

Jürgen
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#20 , 03 mei 2020 13:39

Alvast bedankt voor jullie tijd en respons.

Jürgen

Jürgen
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#21 , 12 mei 2020 14:03

Men hoeft geen testresultaten te delen, ook niet voor HIV. Dat valt onder de privésfeer.
Valt mijn zoon die op en af gaat niet onder privé sfeer?
Ik heb zelf een auto-immuunziekte hashimoto, waarvan ik zelf niet weet of ik in een risicogroep val.
Indien uw zoon minderjarig is, kan u in principe bij de zorgverlener informeren of uw zoon al dan niet besmet bevonden werd met Covid-19 en dit op basis van artikel 374, paragraaf 1 B.W.
Ondertussen 3 maal de huisarts gegevens van mijn zoon gevraagd, zij weigert deze gegevens door te geven.
Wat nu?

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#22 , 13 mei 2020 16:37



Valt mijn zoon die op en af gaat niet onder privé sfeer?
Ik heb zelf een auto-immuunziekte hashimoto, waarvan ik zelf niet weet of ik in een risicogroep val.
Indien uw zoon minderjarig is, kan u in principe bij de zorgverlener informeren of uw zoon al dan niet besmet bevonden werd met Covid-19 en dit op basis van artikel 374, paragraaf 1 B.W.
Ondertussen 3 maal de huisarts gegevens van mijn zoon gevraagd, zij weigert deze gegevens door te geven.
Wat nu?

Hoe oud is uw zoon precies?

De zorgverlener is in principe verplicht - tenzij uw zoon rijp genoeg is om zelf zijn rechten uit te oefenen - u mondeling of schriftelijk informatie mee te delen over de gezondheidstoestand van uw kind en dit conform artikel 372 e.v. BW en volgens de Nationale Raad Orde der Geneesheren, zie: https://www.ordomedic.be/nl/adviezen/ad ... -uitoefent

Als de huisarts blijft weigeren, kan u beroep doen op:
1. De federale ombudsdienst Rechten van de patiënt, zie: https://www.health.belgium.be/nl/de-fed ... de-patient
2. De rechter.
.

Jürgen
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#23 , 13 mei 2020 17:26

Mijn zoon is net 12 jaar.
De dokter weigert voorlopig niets, mijn ex weigert de gegevens door te geven van de huisarts, dus kan ik deze niet contacteren.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#24 , 14 mei 2020 09:57

Mijn zoon is net 12 jaar.
De dokter weigert voorlopig niets, mijn ex weigert de gegevens door te geven van de huisarts, dus kan ik deze niet contacteren.
Probeer de gegevens te verkrijgen middels tussenkomst van de politie. Als dat geen soelaas brengt, dan zal u de familierechtbank moeten passeren of een advocaat in de arm nemen.
.

Jürgen
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#25 , 14 mei 2020 12:08

En het word nog stranger.
Contact opgenomen met mijn huisartsenpraktijk waardat mijn zoon ook ging.
Met de vraag of hij nog ingeschreven was bij mijn huisartsenpraktijk. En indien niet de contactgegevens waardat zijn medisch dossier naartoe gegaan is voor de nieuwe huisarts.
Antwoord op mijn vraag...

Beste Jürgen,



Klopt, zijn laatste consultatie in onze praktijk dateert van 2016.

Momenteel heeft hij geen GMD-houder dus is hij niet ‘ingeschreven’ in onze praktijk maar ook niet in een andere...

Dit kan zeker aangepast worden als hij volgende keer op consultatie komt en zijn identiteitskaart wordt ingelezen.

Met vriendelijke groeten,

Hoe kan dit, ik dacht dat de nieuwe huisarts sws de medische geschiedenis van een patiënt zou opvragen...

Dus hoe bekom ik de gegevens van de nieuwe huisarts?

Jürgen
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#26 , 14 mei 2020 12:09

Mijn zoon is net 12 jaar.
De dokter weigert voorlopig niets, mijn ex weigert de gegevens door te geven van de huisarts, dus kan ik deze niet contacteren.
Probeer de gegevens te verkrijgen middels tussenkomst van de politie. Als dat geen soelaas brengt, dan zal u de familierechtbank moeten passeren of een advocaat in de arm nemen.
OK, bedankt voor uw hulp.

Mvg Jürgen

Terug naar “Echtscheiding”