procedure vaderschaps test afdwingen

Anoniem mama
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

procedure vaderschaps test afdwingen

#1 , 26 apr 2020 11:11

beste...,

ik ben een alleenstaande mama van een zoontje van 7jaar.
dit was ik al van op het moment dat ik 4 maand zwanger was.(eenmaal dat ik zwanger leek te zijn heeft hij me nog even aan het lijntje gehouden en dan lettelijk opstraat zwanger achter gelaten)
nu heeft mijn zoontje aangegeven dat hij zijn papa wilt leren kennen of alle sinds wilt weten wie dat hij is.
al weet ik dat dit niet gemakkelijk ga zijn(hij ontkent reeds dat was sexueel contact hebben gehad laat staan een relatie) maar vindt ook dat mijn kind hier recht toe heeft!

nu wou ik eens horen hoe de procedure in zijn gang gaat (had hem eerst hier over aangesproken en hij stemde toe met een gemoedsrust test en gaf zelf aan dat mijn zoontje veel van hem weg had op foto maar kwam hier later op terug en ontkende het nog harder dat er geen sexueel contact tussen ons is geweest laat alsnog staan een relatie) ik wou de procedure voor dna af te kunnen dwingen in vraag van mijn kind weet dat de ouders dit maar tot het 5de levens jaar van het kind kunnen doen.

moet nu ook zijn dat ik de afgelopen 7 jaar naar hem opzoek was maar hij leek van de aardbodem verdwenen te zijn.was toevallig dat ik op 29 februari 2020 hem op een begravenis van een vriendin tegen kwam en zo ook aan de nodige gegvens kwam om hem te kunnen contacteren.en toen werd het een ping pong spel van welles nietes en bleek zijn huidige vriendin van hem zwanger te zijn ik des temeer vindt dat hij ook voor mijn zoon moet instaan dat ook niet gevraagd heeft om zo op de wereld te komen!

zoals je hierboven vemeld kunt zien is mijn zaak niet zo evident en de man in kwestie me dwars gaat zitten op alle mogelijke vlakken!
maar ik wil/moet dit doen voor mijn kind!

hoop dat jullie mij wat richtlijnen kunnen geven hoe ik deze zaak het beste aan kan pakken,
en dan dank ik u bij voorbaat

M.v.g.
Anoniem mama

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 26 apr 2020 13:15

Van tot het 5de levensjaar lijkt mij onzin. Zie de zaak Boel vs. Bert Bibber.

Franciscus
Berichten: 38600

#3 , 27 apr 2020 20:32

Hem negeren en ga asap naar de dichtsbijzijnde www.caw.be die kunnen u rechtstreeks bijstaan in een zeer complexe situatie.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”