Dossier heropenen

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

Dossier heropenen

#1 , 23 apr 2020 22:17

Het vorige topic is gesloten dus vandaar deze nieuwe.

Laatst kreeg ik een brief van het openbaar ministerie dat de zaak tegen de biologische vader van mijn zoontje was afgesloten omdat de opsporingsdienst niet in het bezit was van zijn verblijfplaats en dus ook niet wisten waar hij was of gevonden kon worden (blijkt al jaren illegaal in het land te verblijven).
Nu kreeg ik een dagvaarding in de bus waar hij opnieuw erkenning eist en is ook zo zijn verblijfplaats bekend geworden maar geen rijksregister nummer of ook niet gedomicilieerd dus staat zijn adres bij het advocatenkantoor van zijn advocaat. Nu ik wel in het bezit ben van zijn verblijfplaats, kan ik alsnog terug vragen om het dossier te heropenen omdat ik nu wel in het bezit ben van die informatie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 23 apr 2020 22:24

Ik ben vrij zeker dat dit niet zijn verblijfplaats is, enkel een correspondentieadres.

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 apr 2020 00:43

Ik ben vrij zeker dat dit niet zijn verblijfplaats is, enkel een correspondentieadres.
Op het papier staat: xxx zonder Belgisch rijksregister nummer, verblijvende te xxx, keuze van woonplaats doende op het adres van zijn advocaat xxx.

Dus geen flauw idee allemaal.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 apr 2020 10:23

U kan aan het parket de verblijfplaats meedelen. Het parket beslist zelf wat het met het dossier doet, het kan het dossier heropenen.

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 apr 2020 13:17

U kan aan het parket de verblijfplaats meedelen. Het parket beslist zelf wat het met het dossier doet, het kan het dossier heropenen.
Heb ondertussen contact gehad en gaan ze zijn adres toevoegen aan het pc en opsporen en ondervragen maar ik zit nu met die dagvaarding van 7 mei en weet niet of ze dit alles nog voor die datum gaan doen of niet.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 apr 2020 13:25

Die zaak zal toch nog niet gepleit worden op 7 mei?
Wat is het verband tussen de strafklacht en de erkenning?

Franciscus
Berichten: 38603

#7 , 24 apr 2020 13:33

Dat ze dat gaan toevoegen zal wel kunnen is tenslotte het adres van zijn advocaat.
Ter zitting moet hij dan wel in persoon verschijnen en dan u / uw advocaat / het openbaar ministerie of zelfs de rechtbank vragen / verplichten zijn werkelijk adres kenbaar te maken zodat politie ter plaatse nazicht kan doen.

U kan fijntjes zeggen dat wel moeilijk zal zijn om een efficiënt co-ouderschap na te streven.
Of dat uw kind dan moet brengen en halen naar advocaat???? Kan toch niet de bedoeling zijn voor een 'goed ' co-ouderschap en erkenning...
Trouwens is de erkenning geen alibi om dan een verblijfsvergunning te krijgen????

en is dat verblijfsadres alleen dat adres van advocaat?

Best zelf aanwezig zijn .

OnceUponATime
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 apr 2020 13:37

Dat ze dat gaan toevoegen zal wel kunnen is tenslotte het adres van zijn advocaat.
Ter zitting moet hij dan wel in persoon verschijnen en dan u / uw advocaat / het openbaar ministerie of zelfs de rechtbank vragen / verplichten zijn werkelijk adres kenbaar te maken zodat politie ter plaatse nazicht kan doen.

U kan fijntjes zeggen dat wel moeilijk zal zijn om een efficiënt co-ouderschap na te streven.
Of dat uw kind dan moet brengen en halen naar advocaat???? Kan toch niet de bedoeling zijn voor een 'goed ' co-ouderschap en erkenning...
Trouwens is de erkenning geen alibi om dan een verblijfsvergunning te krijgen????

en is dat verblijfsadres alleen dat adres van advocaat?

Best zelf aanwezig zijn .
De politie heeft inderdaad een vermoeden dat de erkenning bedoeld is om een verblijfsvergunning te verkrijgen maar ja, hij zal het natuurlijk ook niet zelf toegeven. Na 8 jaar proberen en herhaaldelijke keren zijn aanvraag te zien weigeren is dit dus wel de enige zekere oplossing. Hij eist zo gek als maar kan ook dat ik mijn zoontje zijn achternaam veranderen naar dat van hem ofwel zijn achternaam ook toegevoegd word. Voel mij zelf zo machteloos momenteel.

Terug naar “Echtscheiding”