Hondje van ex liefje.

Kspaas
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Hondje van ex liefje.

#1 , 19 apr 2020 17:21

Hoort misschien niet bij een echtscheiding maar goed.

Vriendin van me had een vriend die leefde vooral bij haar en haar ouders. Ze hadden hebben samen een hondje op zijn naam. Ze kregen een breuk en de jongeman verliet haar en liet het hondje achter. Zij moest voor de kosten opdraaien en enkele maanden later begon het hele gedoe... hij eist het hondje op, wil de onkosten niet betalen etc.

Wat kan zij doen? Ze heeft rekening en dergelijk goed bijgehouden en het hondje heeft lange tijd op hun kosten gewoond. De ouders en de dochter dan. Iemand advies. Ik raadde haar al aan vrederecht in te schakelen want hij beloofd haar dat ze de hond mag houden maar waarschijnlijk draait ze dan nog langer voor kosten op totdat die het in zijn hoofd krijgt de hond op te eisen.

Daarbovenop heeft de hond aanzienlijke schade veroorzaakt aan de tuin van de ouders waar kosten voor gemaakt zijn? Wat daarmee?

Wat zijn haar rechten en hoe moet het met de kosten? Alvast hartelijk bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 19 apr 2020 19:01

Wat denk je nu zelf? Door het hondje te houden ben je impliciet akkoord gegaan om voor het beestje te zorgen.... Als je t niet meer wil houden dan geef je je ex formeel de kans het beestje op te halen tegen dd/mm. Best per AS met kopie per gewone brief. Indien het na dd/mm er nog is dan doe je t naar t asiel. Einde verhaal.

Als je t wil houden en ex vordert het beestje op dan reageer je niet. Het is dan aan hem om te procederen.

Kosten vorderen zal niet lukken.

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 19 apr 2020 19:06

Soms wel voor het eten maar dat is dan als u een gevonden hond in samenspraak met gemeente en asiel bijhoudt en dan nog dikwijls na een vonnis.

Reclame

Kspaas
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 apr 2020 19:16

Wat denk je nu zelf? Door het hondje te houden ben je impliciet akkoord gegaan om voor het beestje te zorgen.... Als je t niet meer wil houden dan geef je je ex formeel de kans het beestje op te halen tegen dd/mm. Best per AS met kopie per gewone brief. Indien het na dd/mm er nog is dan doe je t naar t asiel. Einde verhaal.

Als je t wil houden en ex vordert het beestje op dan reageer je niet. Het is dan aan hem om te procederen.

Kosten vorderen zal niet lukken.
Er is een emotionele band bij een hondje dat je samen hebt genomen. Ik heb vergeten te melden dat ze het hondje samen genomen hebben toen ze in de relatie zaten. Ik denk zelf niks. Ik bevraag dit voor vriendin van me uit mijn vriendengroep.

De band is er nog steeds met het diertje. Voor u is dat misschien allemaal heel logisch maar er komen uiteraard ook emoties bij een band te zien.

Vorderen ook niet mogelijk indien er rekeningen zijn. Het dier is namelijk op zijn naam aangekocht?

Kspaas
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 apr 2020 19:06

Niemand advies?

Kspaas
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 apr 2020 15:12

Niemand advies?
Meer advies of raad bedoelde ik dus. Hartelijk dank aan voorgaan advies.

Terug naar “Echtscheiding”