Alimentatie

lolo1975
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Alimentatie

#1 , 19 apr 2020 09:54

Hallo

Volgens methode Renard is de berekening van kinderalimentatie niet meer correct voor inkomens boven 5000 netto; heeft iemand ervaring hoe de rechtbank hiermee omgaat. Ik heb zelf substantieel meer en mijn toekomstige exvrouw vind omdat ik veel meer verdien ik maar meer moet afgeven.

bedankt alvast

D

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Evi (Odos)
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook Twitter

#2 , 19 apr 2020 11:02

De methode Renard wordt nog zelden gebruikt.
Er is niet één methode om alimentatie te berekenen. Gangbare tools zijn de onderhoudsgeldcalculator van de gezinsbond, de rekentool van Pareto en de recente methode Hobin. Sommige familierechtbanken hebben hun eigen protocol ontwikkeld.
Als je zelf tot een bedrag komt en je motiveert grondig met welke elementen je rekening hield, zal de rechter je daarin wel volgen.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”