herziening EOT mogelijk omtrent kindergeld ?

dla
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

herziening EOT mogelijk omtrent kindergeld ?

#1 , 14 apr 2020 10:31

Beste forum

Zes jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Zij was toen in therapie voor enkele psychische aandoeningen en had geen inkomen. Ik had toen een meer dan behoorlijk inkomen. Wij hebben één zoon samen (zelf heeft ze nog twee andere kinderen van andere partners).

Bij de EOT heb ik haar een bedrag uitbetaald en heb ik er toen in toegestemd om haar het kindergeld te laten als aanvulling op haar inkomen. Ondertussen is ze uit de problemen, heeft ze een nieuwe partner waarmee ze een meer dan gemiddeld groot huis heeft gekocht. En recentelijk ook twee nieuwe auto's. Ik ken natuurlijk het inkomen en de financiële situatie van haar partner niet (hoef dat ook niet te kennen) maar ik vind wel dat zij na zes jaar het kindergeld op de gemeenschappelijke kindrekening mag beginnen storten.

Ik heb haar al enkele keren die opmerkingen gemaakt maar daar reageert ze niet op.

Mijn vraag dus: kan ik dit via de rechtbank alsnog laten wijzigen ?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten

DLA

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 16 apr 2020 16:16

Dat kan u altijd aan de jeugdkamer van de familierechtbank vragen. U kan zich in eerste instantie wenden tot de bemiddelingskamer van die rechtbank.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”