Regeling kindjes tijdens Corona

Maartenb
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Regeling kindjes tijdens Corona

#1 , 13 apr 2020 12:03

Beste,

Ik zelf heb 2 kinderen uit vorig huwelijk (kinderen zijn 6 en 8 jaar).
De kindjes komen normaal om de 2 weken een weekend.
Op 13 maart heb ik en mijn huidige vrouw een dochtertje gekregen. Net het begin van de Corona crisis.
We mochten niemand ontvangen in het ziekenhuis enkel de papa en mama van het kindje mochten in het ziekenhuis. Ook nadien niemand komt over de vloer geen bezoek, geen Kraamzorg, geen familiehulp, geen familien en vrienden. Terwijl we graag ons kleine meid zouden delen. Ook op aanraden van huisarts en kinderarts zeiden deze dat het best was dat de kinderen voorlopig best niet komen om dat er sprake is van 2 clusters en dat deze best niet gemengd worden.
Gisteren hebben we toch beslist om toch een 2 tal uurtjes in openlucht samen te zijn zodat de kindjes hun zusje toch eens konden zien. Omdat we het belangrijk vinden dat ze elkaar leren kennen. Ondanks dat ze ons anders aangeraden hadden.
Nu dreigt mijn ex vrouw ermee dat ze dit op de rechtbank tegen ons wil gebruiken. Omdat ze zegt da we de regeling moeten blijven volgen.
We weten niet goed wat te doen omdat we beetje willen denken aan iedereen zijn gezondheid.
Mijn ex heeft geen Begrip voor de situatie. In een situatie dat onze dochter er niet zou zijn was dit ook een andere situatie geweest.
Kan ze echt eisen dat de kinderen verplicht moeten komen ondanks tegenstrijdig advies?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Evi (Odos)
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook Twitter

#2 , 13 apr 2020 14:38

De richtlijnen zijn heel duidelijk: kindwissels kunnen blijven doorgaan omdat in feite het "gezin" gewoon dan wat uitgebreider is. Onderling anders overeenkomen mag uiteraard zoals altijd, maar als dat niet lukt is het de oorspronkelijke overeenkomst of vonnis dat dient gevolgd te worden.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”