Corona en omgangsregeling in het buitenland

Gisimino
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Corona en omgangsregeling in het buitenland

#1 , 18 mar 2020 08:42

Beste,
Mijn ex man woont in Nederland en mijn dochter gaat om de 14 dagen een weekend naar hem. Nu zou zij komend weekend naar hem gaan maar mag zij nu met de maatregelen ivm corona en niet naar het buitenland gaan nog opgehaald worden door haar vader en daar het weekend verblijven en mag ik haar dan zondag avond gewoon weer gaan ophalen? En wat gebeurd er als Nederland van het weekend lockdown zou gaan of als de grenzen moesten sluiten, mag haar dan alsnog ophalen? Ik wil helemaal niet moeilijk doen maar denk wel ook aan de gezondheid van mijn dochter.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 18 mar 2020 19:44

Al eens lezen

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/18 ... enementen/

Uit het nieuwsblad maar ook elders

Wat met co-ouderschap? Mogen kinderen beide ouders blijven bezoeken?

Zeker. Op alles binnen gezinsverband bestaat geen verbod, dat benadrukt Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA). “Ook bij een ‘uiteengerukt gezin’, om het zo te zeggen. Kinderen van gescheiden ouders blijven best verhuizen. “Maar ook bij overdracht van het kind: geen handen geven, geen kussen, maak dat zo kort mogelijk, en dan terug naar huis.”

Uitzondering: Voor kinderen of ouders die besmet zijn, wordt alle contact zo veel mogelijk stilgelegd.

sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mar 2020 11:20

Normaal mag de regeling blijven doorlopen, maar je moet over de grens dus daar ben ik niet zeker van.
Als uw kind ziek is mag hij/zij niet naar papa en als papa ziek is mag het kind ook niet gaan...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”