ex laat mij alles betalen

joopie
Topic Starter

ex laat mij alles betalen

#1 , 15 aug 2008 23:05

Ik ben reeds 2 jaar en 7 maanden verwikkeld in een vechtscheiding . Mijn ex probeerd het vonnis van echtscheiding zo lang mogelijk uit te stellen en laat mij ondertussen alles betalen . De hypotheek , lening auto en alle kosten van de kinderen . er staat ondertussen een bedrag van +- 28.000 € open . Ik heb hiervoor geld geleend bij vrienden en familie . Die mensen wensen natuurlijk hun geld terug te zien maar dat blijft maar duren . Vandaag ging ik de kinderen afhalen en er werd mij een rekening onder de neus geschoven van de schoolboeken die op 26 augusus MOETEN afgehaald worden . Ik kan dit natuurlijk niet opbrengen . Wat moet ik doen op korte termijn . Kan mij iemand een uitweg geven aub ?
Dit is de gemakkelijke manier om kinderen tegen hun vader op te zetten . Wanneer de kinderen iets vragen bij hun moeder krijgen zij dit direkt . Wanneer ze iets vragen aan mij moet ik ze telkens weer teleur stellen dat ik geen geld heb .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 17 aug 2008 11:22

“Art.1280...De voorzitter van de rechtbank...rechtsprekend in kort geding, neemt, in iedere stand van het geding, tot de ontbinding van het huwelijk op verzoek van de partijen of van een van de partijen of van de procureur des Konings kennis van de voorlopige maatregelen die betrekking hebben op de persoon, op het levensonderhoud en op de goederen, zowel van de partijen als van de kinderen...”(Gerechtelijk Wetboek).

Op korte termijn kan u dus de voorzitter van de rechtbank verzoeken de nodige voorlopige maatregelen te treffen.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

joopie
Topic Starter

#3 , 17 aug 2008 20:28

Er zijn reeds voorlopige maatregelen getrokken waarin vermeld staat dat bijde echtgenoten moeten instaan voor de helft van alle kosten .

Wat als dit niet uitgevoerd wordt door een van de echtgenoten ?

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 17 aug 2008 20:37

Dit is een jammerlijke en veel voorkomende situatie waarin je je bevindt.

Enerzijds heb je een vonnis waarin staat dat jullie met twee verantwoordelijk zijn voor de schulden, maar als de tegenpartij NIET betaald, komen de schuldeisers vaak bij de wel-betalende partij aan de deur.
Je kan dan wel terugvorderen van de niet-betalende partij, maar dit is slechts een schrale troost voor alle miserie die je intussen hebt moeten doorstaan.

j.demoor

#5 , 19 aug 2008 12:20

“Art.1251.Indeplaatsstelling geschiedt van rechtswege :...3° Ten voordele van hem die, met andere of voor anderen tot betaling van een schuld gehouden zijnde, er belang bij had deze te voldoen“(Burgerlijk Wetboek)

Er is evenwel een veroordeling nodig om de bedragen die u voor uw echtgenoot betaalde op hem te verhalen.Zulk vonnis kan geveld worden als aanvullende voorlopige maatregel.

Lex

#6 , 19 aug 2008 12:38

Er zijn reeds voorlopige maatregelen getrokken waarin vermeld staat dat bijde echtgenoten moeten instaan voor de helft van alle kosten .

Dit vonnis IS uitvoerbaar!

Indien uw ex niet of onvoldoende meewerkt, stap dan naar een gerechtsdeurwaarder en vraag de uitvoering ervan!

j.demoor

#7 , 21 aug 2008 11:56

‘dat bijde echtgenoten moeten instaan voor de helft van alle kosten’ laat een echtgenoot niet toe beslag te leggen op het vermogen van de andere echtgenoot en is niet tegenwerpbaar aan de schuldeiser.

joopie
Topic Starter

#8 , 21 aug 2008 21:37

Dus kan ik er in feite niet veel mee aanvangen en moet ik toekijken hoe mijn ex mij laat uitpersen als een citroen en zij als god in frankrijk kan leven .

Indien de voorlopige maatregelen uitvoerbaar zijn , hoe gaat dit dan in zijn werk ?

Terug naar “Echtscheiding”