dochter wil niet meer komen + gevolgen ?

hopeloze papa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

dochter wil niet meer komen + gevolgen ?

#1 , 25 feb 2020 15:09

Hallo

Ik ben alleenstaande papa die 10 jaar gescheiden is met 2 kinderen in co-ouderschap ( dochter nu 16 jaar en zoon 13jaar)
Er is toen bij vonnis gelijkmatig verdeeld verblijf toegekend en ook de kosten gelijkmatig via een kindrekening.

Nu 10 jaar later wil de dochter veel minder komen. Ze wil zelf kiezen wanneer ze komt.
Ook de zoon wil zelf kiezen maar ongeveer evenveel nog komen ( 50%)

Ik ben nu gedagvaard door ex omdat ze allimentatie wil en ze wil ook dat de kinderen gehoord worden door rechter.

Sinds 10 november 2019 heb ik de dochter maar 2 dagen gezien...de zoon veel meer ( 50%)

Wanneer ik de dochter uitleg vraag is het antwoord : ik zie je graag maar ben die verhuis beu..en eigenlijk heb ik er niks aan...

Ik merk ook dat de ex alles in het werk stelt om excuses te zoeken om ze niet te laten komen: ze mag naar een fuif, of er is een familiediner, of ze moeten mee naar de fitness..of oma zegt dat ze toch niks hebben aan een weekend bij mij …

Wat kan ik nu verwachten van de familierechtbank ?

We verdienen denk ik beiden evenveel, mijn ex is ondertussen wettelijk samenwonend. ZIj krijgt al 10 jaar het kindergeld van beide kinderen waarmee ze niks moet mee doen...( we werken met kindrekening, kosten elk 50 %)

Ze vraagt via de besluiten 400 euro allimentatie + volledig het fiscaal co-ouderschap

-> Wat kan de rechter beslissen ivm met verblijf van dochter en zoon ?
-> speelt het een rol dat zij wettelijk samenwonend is en ik alleenstaande ?
-> Wat is een billijk bedrag van allimentatie ? Wat zit erin ?
-> zij geeft samen een huis gekocht met haar nieuwe partner
-> kan er voor de zoon de oude regeling blijven bestaan ?

Alvast bedankt voor de hulp en advies !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 feb 2020 08:25

In denk niet dat een rechter nog een omgangsregeling zal opleggen voor een 16 jarige. Daarvoor zal je dan ook wat moeten bijdragen aan alimentatie.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”