graag raad aanpassing co-ouderschap

chrisdewolf
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

graag raad aanpassing co-ouderschap

#1 , 24 feb 2020 13:48

Ik heb al jaren co_ouderschap van mijn zoon van 19jaar en dochter van 17 jaar. Alles staat genoteerd in een EOT en alles verliep vlot. De laatste tijd is mijn dochter echter zwaar aan het puberen en botert het helemaal niet meer tussen mijn dochter en mijn partner. In die mate zelf dat mijn dochter na een ruzie beslist heeft dat ze niet meer naar mij wilt komen. Mijn ex vrouw heeft direct het heft in handen genomen en wil dat onze dochter onmiddellijk haar adres laat wijzigen naar haar en dat mijn dochter volledig bij haar verblijft. Kan dit zomaar? Het verleden leert mij dat het mijn ex voornamelijk om het financiële gaat. In plaats van dialoog aan te gaan wil ze onmiddellijk een adreswijziging. Welke financiële gevolgen kan dit hebben? Dien ik bv alimentatie of onderhoudsgeld te betalen ook al is het zeker niet mijn keuze om mijn dochter volledig bij mijn ex te laten wonen. Graag advies.
Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 24 feb 2020 14:19

Indien dochter 17 + is zal u niet veel meer kunnen doen - puur realistisch.
Wettelijk kan u dwarsliggen en kan u naar de familierechtbank om dat te weigeren.
Kans dat u dat haalt voor ze 18 is is 'redelijk' klein want dan moet u ook PV's laten opstellen dat dochter niet terug wordt gebracht of u ze niet meekrijgt bij afhalen.
Vanaf meerderjarigheid beslissen kinderen zelf want volwassen.
Ook kindergeld kunnen ze (via procedure rechtstreeks ontvangen). U blijft onderhoudsplichting.
Indien er een alimentatieregeling is moet die aangepast worden ...maar dan zal moeder of dochter naar de rechtbank moeten - u kan bemiddelingskamer vragen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”