Omgangsrechten tijdens opname in het ziekenhuis

Anoniem27
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Omgangsrechten tijdens opname in het ziekenhuis

#1 , 21 feb 2020 04:33

Mijn dochtertje van 3jaar is vandaag opgenomen in het ziekenhuis. Tussen mij en mijn ex loopt het zeer slecht. Voornamelijk zijn nieuwe vriendin die zich te veel moeit. Vandaag zat ik samen met de kinderpsycholoog hoe we dit best konden aanpakken met papa. Mijn ex en zijn vriendin kwamen toe in het ziekenhuis en waren al zeer vijandig. Dus stelde ik voor om buiten eerst te praten, dit wouden er absoluut niet, zijn vriendin ging me ten vuist en naam verwijderd - JurecaBE -moderator had me ook terug eens vast. Nog geen 2weken op school waren ze toen ook agressief tegen mij. Politie is er moeten bij komen vandaag. Na het gesprek met het ziekenhuis willen ze naam verwijderd - JurecaBE -moderator vandaag niet zien. Volgens het vonnis moet naam verwijderd - JurecaBE -moderator morgen naar daar voor de volledige vakantie. 10 dagen. Zij willen het dus doen volgend het vonnis en dat wil zeggen dat ik hier om 10uur morgen ochtend mijn boeltje mag nemen en mijn kind die gedurende tijd van hun ook hier in het ziekenhuis niet kan zien. Dit kan toch niet? Mijn kind ligt in het ziekenhuis en ik mag ze niet zien?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 21 feb 2020 12:37

Vonnis dient door partijen gerespecteerd te worden.
Dus idd vader zijn week... raar want dikwijls worden vakanties 1/2 gedaan maar kan natuurlijk als herfstvakantie voor u was.
En het is jullie kind niet uw kind... voor de RB een heel beladen keuze indien u dat zo zegt.

Wat de (wederzijdse) slagen en verwondingen betreft dient politie PV op te stellen - zijn er getuigen die dienen dan ook gehoord te worden.
Dient ook gekwalificeerd te worden als IFG
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358
Daarvoor is correctionele rechtbank bevoegd en dan bijvoegen bij dossier familierechtbank - jeugdkamer.

Is er bemiddeling mogelijk - familiaal / juridisch of via rechtbank??
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... H8iSVMiLDr

http://www.juridat.be/bemiddeling/

sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2020 17:06

Ik zou niet weg gaan... dit zijn bijzondere omstandigheden.
Ik zou gewoon paar uur weg gaan als papa er is.
Dit zal geen enkele rechter jou kwalijk nemen. Zelf in zo een situatie gezeten. Ik bleef er slapen en alles was geregeld met mutualiteit dus moest wel blijven...

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 feb 2020 19:59

Overleg eens met de sociale dienst van het ziekenhuis zelf. Mogelijks kunnen ze de bezoekuren anders indelen

Terug naar “Echtscheiding”