kinderbijsag samengesteld gezin

Jories
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

kinderbijsag samengesteld gezin

#1 , 19 feb 2020 17:35

Beste

Mijn twee kinderen staan gedomicilieerd bij hun moeder. Zij kreeg, met een andere partner, een derde kind. Sinds januari zie ik eindelijk hoeveel zij voor dat derde kind krijgt (259 euro). Moest enkel dit kind gedomicilieerd zijn bij haar, dan kreeg ze ongeveer 97 euro. Een mooie meerwaarde, die tevens gecreëerd wordt door mijn twee kinderen. Ik vind dat we het bedrag (602 euro) eigenlijk door drie moeten delen, maar dat wil ze niet. Ze haalt elke maand die 259 euro van de rekening om alleen aan haar kind te spenderen. Ik vind dat ze zo de twee andere kinderen benadeeld. Klopt mijn redenering en kan ik hier iets aan veranderen.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 19 feb 2020 19:06

Met de nieuwe regeling is de rang van de kinderen aangepast. Vroeger kreeg hzt eerste kind idd minder en het bedrag liep op naargelang aantal kinderen. Met de nieuwe regeling is dit anders. Ik zou dus aan het fonds een splitsing opvragen, dan wordt het voor jullie allebei duidelijk.
Maar, als het groeipakket (nieuwe term voor kindergeld) sowieso aan de moeder toekomt en niet op een aparte (kinder)rekening, dan zie ik het probleem niet.....

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”