Alimentatie kind / dreiging ex

Anonieem
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Alimentatie kind / dreiging ex

#1 , 10 feb 2020 13:03

Beste,



Ik ben iets meer dan 4,5j uit elkaar met mijn Ex.
We hebben samen een zoontje van net geen 6 jaar.
In de periode dat we uit elkaar zijn gegaan tot nu heeft ze telkens haar eigen zin doorgedrongen.

Ik heb altijd toegegeven omdat ik de "kerk in het midden" wilde houden.

We hebben samen "besloten" om mijn zoontje voor onbepaalde tijd bij haar te laten en de alimentatie dus opgetrokken.
(het waarom gedeelte is een te lang verhaal om hier neer te pennen, indien nodig wil ik het wel eens neerschrijven hier.)

Tot op de dag van vandaag merk ik op dat ik enkel en alleen goed ben om geld te geven.

Ik zit vrijwel elke maand aan 360 euro aan kosten en alimentatie (de duurste maand tot nu toe is een 480 euro).
Ze zet haar "wil" door over elke ding. 2 jaar geleden over een rugzak, drinkebus en brooddoos (die ze elk jaar opnieuw koopt omdat ze alles nieuw wil).

Toen heeft ze mijn werk en mijn huidige vriendin zitten bellen omdat ik dit niet wilde betalen.
Ze dreigde telkens om alles terug om te draaien als ik niet toegaf. Wat dus wil zeggen dat ze onze zoon gebruikt om haar doel te bereiken.

Vandaag krijg ik opnieuw een bijzondere kost van 80 euro dat ik moet betalen binnen een periode van 4 dagen. Omdat zij dit wilt.
De rugzak en pennenzak ter waarde van bijna 100 euro dien ik dus ook te betalen.

Indien ik dit niet doe dan zal ze de regeling weer aanpassen.


Ik ben het beu om telkens afgedreigd te worden, alsook kan ik maandelijks niet zoveel blijven betalen.

Wat doe ik hier aan, want ik ben heel dit gedoe beu... ik kan zelfs niet meer in rust werken, omdat ik daar smsen en mails krijg van haar indien ze haar zin niet krijgt.

Nogmaals, indien nodig wil ik het volledige verhaal doen.


Mvg,

A.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 11 feb 2020 08:18

Wat bedoelt ze met regeling weer aanpassen en waarom zou dit voor U een probleem zijn?
Is er een officiële akte van jullie regeling? EOT, vonnis echtscheiding...enz? Je kunt in principe sommige kosten protesteren, alles hangt af wat nu afgesproken en bekrachtigd is.

alicem
Berichten: 176
Locatie: gent

#3 , 12 feb 2020 08:28

Is er ergens een lijst gemaakt van wat valt onder "bijzondere" kosten ? Een boekentas of pennenzak zijn perfect te voorzien, dus zijn in mijn ogen geen "bijzondere" kosten.
Spreek een budget af voor normale kosten, including kleding, schoolmateriaal, etc. De methode gezinsbond kan hierbij helpen.
Beperk de bijzondere kosten tot werkelijk onvoorziene kosten, zoals medische kosten etc. En bepaal ook daar een duideljke verdeelsleutel.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”