bankafschriften na overlijden vader

alberta Vogeleer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bankafschriften na overlijden vader

#1 , 04 feb 2020 09:32

De vader van mijn kinderen zijn overleden. Aangezien hij alle contact met zijn kinderen verbroken had toen ze nog maar klein waren, zijn ze niet op de hoogte gesteld. Ikzelf ben door mijn advocaat op de hoogte gesteld ongeveer een maand na zijn overlijden omdat ik nog in een procedure verwikkeld ben.
Aangezien de kinderen vooraf willen weten wat de tegoeden en de schulden zijn, vroegen ze aan de bank een uittreksel met de verrichtingen van het laatste jaar.
Volgens de bank dienen ze dit enkel te geven wanneer ze erfgenaam zijn en dus de erfenis aanvaard hebben;
Omdat hun vader vermoedelijk leed aan de ziekte van Korsakov, volgens getuigen wist hij 20 jaar geleden al niet meer dat waar hij gewoond of gewerkt had en ook de naam van zijn kinderen wist hij niet meer, én de rekening beheerd werd in het kantoor waar zijn broer jarenlang adjunct-directeur was, is de kans groot dat de gelden gewoon maandelijks afgenomen en verdwenen zijn.
Zij zijn wel in het bezit van een attest van erfgerechtigden, opgesteld door een notaris.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 04 feb 2020 11:45

Je zal moeten kiezen:

Erfenis aanvaarden met als risico dat er schulden zijn.
of Erfenis weigeren met als risico dat je activa misloopt
of Erfenis aanvaarden onder voorbehoud van boedelbeschrijving met als risico dat je de notariskosten voor de boedelbeschrijving extra kwijt bent als je uiteindelijk toch verwerpt.

Wil die broer die het geld beheerde (informeel) niets zeggen?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 04 feb 2020 12:58

De vader van mijn kinderen zijn overleden. Aangezien hij alle contact met zijn kinderen verbroken had toen ze nog maar klein waren, zijn ze niet op de hoogte gesteld.
Dan is er blijkbaar nog geen notaris aan te pas gekomen van de vaderskant van de familie, want die zou probleemloos de kinderen als erfgenamen moeten terugvinden ... :?:
Ikzelf ben door mijn advocaat op de hoogte gesteld ongeveer een maand na zijn overlijden omdat ik nog in een procedure verwikkeld ben.
In procedure met de vader van uw kinderen ?

Jullie zijn officieel gescheiden (of nooit getrouwd) :?:

Zij zijn wel in het bezit van een attest van erfgerechtigden, opgesteld door een notaris.
Dan zullen ze zoals Sirkii al schreef, moeten kiezen wat ze doen
Ik neem aan dat ze allemaal meerderjarig zijn :?

Verwerpen
Aanvaarden
Of de veiligste oplossing: aanvaarden onder voorrecht boedelbeschrijving (ze kunnen de kosten delen)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”