ex-partner stuurt onophoudelijk de politiediensten op mij af

spanooghe carla
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Ja

ex-partner stuurt onophoudelijk de politiediensten op mij af

#1 , 25 jan 2020 20:32

Hallo,

Mijn ex-partner is een super manipulator die allerlei leugens gaat vertellen tegen de politie.

Hij stookt de politiediensten, op een constante basis, zo erg op, totdat zij tot een interventie overgaan en daarbij dan ook, op basis van die leugens, mijn woning en mijn domein gaan binnenvallen en daarbij een spoor van vernielingen aan mijn woning achterlaten.

Ik heb al veel keer verklaard aan de politiediensten dat zij gemanipuleerd zijn geweest.
De korpschef werd ingelicht.
Het comite P werd al veel keren ingelicht.

Maar omdat er veel verschillende ploegen van de politie op ronde zijn, blijven de aanvallen van de politie op mijn huis voortduren.

Kan het opstoken van de politiediensten gecategoriseerd worden onder het artikel 66 van het Belgisch Strafwetboek (Sw.)?

Of is dit eerder belaging van personen? "Art. 442bis. Hij die een persoon heeft belaagd terwijl hij wist of had moeten weten dat hij door zijn gedrag de rust van die bewuste persoon ernstig zou verstoren, wordt gestraft met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van vijftig frank tot driehonderd frank of met een van die straffen alleen.
Tegen het in dit artikel bedoelde misdrijf kan alleen vervolging worden ingesteld op een klacht van de persoon die beweert te worden belaagd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 25 jan 2020 20:41

Een politie interventie-eenheid komt pas tussen nadat ze opdracht hebben gekregen via vb 101 of opdracht wachtofficier of in opdracht kantschrift parket of onderzoeksrechter.

Als uw ex aangiften doet zullen die onderzocht worden via wet Salduz bis en Francimont zal u dan gehoord worden.

Of het is een heterdaad en dan mag politie binnen (specifieke gevallen).

Art 66 medeplichtig enz is een beetje vergezocht denkt ik ..

Wat zegt en doet uw advocaat?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”