wie betaalt kadastraal inkomen?

franchepanneke
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

wie betaalt kadastraal inkomen?

#1 , 24 jan 2020 11:16

Beste,

In december 2019 is de scheiding officieel. Tot op heden wonen mijn ex man en ik nog steeds in onze eigendom. Nu volgende (1 februari) week verhuis ik naar mijn eigen appartement en eind februari word bij de notaris alles getekend ( hij neemt het huis/ hypothecaire lening over) Hij heeft nu vragen over afrekening water electriciteit en kadastraal inkomen. Voor de afrekeningen water en elektriciteit weet ik dat een formulier moet doorgeven met daarop de meterstanden en dat het contract zo op zijn naam komt. De opleg/ teruggave is delen door 2.
Maar wat met het kadastraal inkomen?

En ik moet in principe de maand februari nog mee de lening afbetalen maar ik versta dat aangezien hij in de woning blijft hij mij een halve huur moet... aangezien de afbetaling 900e is en ik dus 450e zou moeten kan ik die toch aanschouwen als een halve huur. Waardoor ik voor die maand niets moet afbetalen... of ben ik hier mis in??

Alvast bedankt voor de hulp.

mvg Ann

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 24 jan 2020 13:18

In principe verrekent de notaris het bedrag van onroerende voorheffing tussen koper en verkoper bij de ondertekening van de akte.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

nicky54
Berichten: 218

#3 , 24 jan 2020 13:32

Akte afstand-verdeling :
Voor de maand februari :
- Aandeel onroerende voorheffing : 1 maand, de helft.
- Aandeel premie brandverzekering : 1 maand, de helft.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”