Model betwisting beslagrechter gezocht

CBL
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Model betwisting beslagrechter gezocht

#1 , 21 jan 2020 12:24

Hallo,

De ex van mijn man valt ons te pas en te onpas lastig met het terugvorderen van buitengewone kosten die niet conform het vonnis zijn (twee dure pc's op één jaar tijd, medicatie zonder voorschrift, zakgeld, integrale schoolfacturen met sportdagen, theater,...al aanwezig materiaal, ...). Wij hebben steevast alle verschuldigde bedragen tijdig betaald, maar betwisten een bedrag van 1200 euro (hoofdzakelijk de twee pc's).
Ondertussen hebben wij een betekening/bevel van de deurwaarder ontvangen en is er al heel wat communicatie over en weer gegaan. Opnieuw is er een dreigement tot uitvoering en wij willen dan ook naar de beslagrechter trekken. Wij zijn er van overtuigd dat we daar kunnen aantonen dat de gevorderde kosten buitenproportioneel en onterecht zijn.

Nu willen wij dit echter zelfstandig doen. De procedures voor de familierechtbank hebben ons al een behoorlijke hap van ons spaargeld gekost en wij willen ons niet nog 10000euro armer laten maken, dan kunnen we eigenlijk beter de onterechte kosten gewoon betalen.
De tegenpartij kan gebruik maken van pro deo rechtsbijstand, dus voor haar maakt het niets uit. Wij worden bij elk conflict dat door haar uitgelokt wordt, wel een stuk armer...
Dus concreet is mijn vraag of er ergens een model is van de betwisting die wij moeten indienen bij de beslagrechter? Kan iemand mij hier rond adviseren?

Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2020 13:34

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”