aanpassing alimentatie

tcmatic
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

aanpassing alimentatie

#1 , 17 jan 2020 17:48

Ik heb 2 kinderen waar ik al sedert 13 jaar kinderalimentatie dien te betalen aan mijn ex-vrouw.

Sedert kort is zij wettelijk samen wonend met iemand.

Kan dit invloed hebben op mijn alimentatie, maw kan ik dit als bezwarend aanzien om die alimentatie te verminderen of zelfs weg te laten vallen?

Zoja, wat is hier dan de eenvoudigste stap om een rechtelijke uitspraak over te bekomen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#2 , 17 jan 2020 18:03

Waarom zou dat een element zijn? U betaalt alimentatie voor uw kinderen. Niet voor uw vrouw.
Het kan haar niet beletten om haar leven terug op te nemen.
En het blijven uiteraard uw kinderen. Waarom zou de nieuwe partner ( niet de vader) voor uw kinderen moeten opdraaien?
Indien uw gezinssituatie zwaar veranderde en uw inkomsten daalden, kan dat wel een element zijn. Maar wegvallen? Zijn uw kinderen u dan geen euro waard?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 17 jan 2020 18:05

Kort antwoord.
Neen, het inkomen van diegene waarmee ze samenwoont telt niet mee - moet zelfs niet medegedeeld worden en heeft niets met uw situatie te maken.
Het gaat over uw kinderen en dat geld is voor hen bestemd - kans om vermindering te krijgen om die reden is 0,0%

Reclame

tcmatic
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jan 2020 18:30

Franciscus,
ok, bedankt voor het korte neutrale antwoord.

Terug naar “Echtscheiding”