Klacht laster en eerroof

Dilemmake
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Klacht laster en eerroof

#1 , 12 jan 2020 21:26

Mijn partner wordt voor de tweede keer door zijn ex partner aangeklaagd voor slagen en verwondingen. Ze heeft hiervoor de kinderen ook drie dagen onrechtmatig bij ons weg gehouden. Na drie dagen van intensief communiceren met advocaten, politie en rechtbank, mochten we de kinderen op donderdag van school gaan halen. Door de tijd die we nodig hadden om alle info in te winnen en de emotionele stress die we hierbij ervaarden, hebben we enkele dagen niet kunnen werken. Nu nog lijdt mijn gezin emotionele schade door heel dit voorval. Ze indoctrineerd de kinderen en probeert de school en kinderopvang tegen ons op te zetten. Ons gezin is echt ontwricht.
Kan ik hiervoor smartengeld vragen en mijn partner een klacht indienen voor laster en eerroof?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 12 jan 2020 22:12

Voor alle duidelijkheid, de slagen en verwondingen hebben volgens u niet plaatsgevonden? Een duw kan ook al slagen en verwondingen zijn he.

Dilemmake
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2020 22:42

De slagen en verwondingen hebben nooit plaats gevonden. De klacht gaat trouwens over slagen en verwondingen aan de kids niet aan haar.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 06 feb 2020 23:40

Nu pas gelezen.

Men zal zelf de nodige aangifte moeten doen bij politie inzake de strafklachten. Mogelijk is er ondertussen al een verhoor geweest en controle van bepaalde sociale diensten.
Persoonlijk zou ik daarna toch een zaak bij de bemiddelingskamer van de familierechtbank opstarten.
Indien dat niet helpt strafrechter wegens tergend en roekeloos geding en familierechtbank voor eventuele wijziging van omgangsrechten.

Terug naar “Echtscheiding”