nlee

anlee
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

nlee

#1 , 08 jan 2020 08:57

beste,

ben een alleenstaande mama van 2 kinderen 12jaar en 3 jaar (2 verschillende papa's). Ze gaan ieder 1 weekend op 2 bij hun papa. Nu wilt mijn oudste zoon niet meer bij mij verblijven en wilt hij 1 weekend op 2 bij mij komen. Kan ik in overleg met de papa een papier opstellen ( notaris) dat hij bij hem woont en bij hem ten laste komt te staan en ik het kindergeld bijhoud of moeten we dit bij een rechter regelen.

mvg
Best geen naam vermelden - JurecaBE -moderator

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Evi (Odos)
Berichten: 353
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#2 , 08 jan 2020 10:51

Een notaris heb je daarvoor helemaal niet nodig.
Je kan het zelf doen of eventueel met de hulp van een bemiddelaar of advocaat. Het is aan te raden om jullie overeenkomst nadien door een rechter te laten homologeren zodat je ze ook kan afdwingen moest dat ooit nodig zijn.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”