Dringende bescherming kind tegen zelfmoordpogingen ex

Daris
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dringende bescherming kind tegen zelfmoordpogingen ex

#1 , 07 jan 2020 19:57

Mijn situatie in het kort: Mijn ex verblijft al enkele jaren in de psychiatrie omwille van depressies en dergelijke. Het afgelopen jaar zijn daar nog een aantal zelfmoordpogingen bij gekomen.

De eerste pogingen werden steeds ondernomen wanneer het kind niet bij haar verbleef en ben hier ook door de ex schoonfamilie van op de hoogte gebracht. Om die reden heb ik op dat moment niet meteen stappen ondernomen om de omgangsregeling te wijzigen omdat ik er vanuit ging dat hij mits de nodige begeleiding relatief weinig gevaar liep.

Helaas ben ik er recent via het kind en een gemeenschappelijk contact achter gekomen dat er een maand geleden nog een poging is ondernomen toen mijn kind wel bij haar aanwezig was. Het ging in dit en de vorige gevallen om pogingen dmv een overdosis medicatie.

Door een stom toeval (mail die niet aan mij bestemd was) heb ik ontdekt, zonder teveel in detail te treden, dat ze recent een aantal attributen online heeft aangekocht online die gecombineerd kunnen gebruikt worden voor een nieuwe poging.

Bijgevolg zit er bij mij momenteel de schrik goed in en heb ik alles behalve zin om hem dit weekend aan haar af te geven dus ik vroeg me af wat ik op zeer korte termijn kan ondernemen om te voorkomen dat mijn kind gevaar loopt bij haar?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding