Mag mijn zoontje niet zien

Sandro001
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Mag mijn zoontje niet zien

#1 , 07 jan 2020 18:45

Beste leden
Zit met handen in haar,weet niet goed wat ik moet doen...wil eigenlijk grote advocaatkosten en gerecht vermijden!
Kort samengevat afgelopen zondag zoontje(3,5jaar) teruggebracht bij de mama om 17:00 zoals afgesproken.We hadden ieder een week in de kerstvakantie.Bij het terugbrengen heb ik haar mijn werkrooster gegeven en de dagen dat zoontje kon hebben,hier wou ze niet op ingaan en zei ik bel u wel.De dag erna vraag ik opnieuw of goed is ivm de dagen(woensdag/donderdag) hierop antwoord ze ik heb nog vanmorgen een week verlof geregeld dus ik ga hem een week bij houden.Heb haar op attent gemaakt dat ze niet zomaar kon maken in belang van kind zomaar weer weghouden van mij en nogmaals gevraagd voor woensdag en donderdag....geen antwoord hierop!
Nu we hebben nog niets op papier na 3 sessies bemiddeling heeft ze het maandag opgeschort omdat ze moet nadenken.We hadden iets uitgewerkt dat ik hem 12 dagen per maand heb op dagen dat ik niet werk en dit in overleg(we hebben immers allebei onregelmatige uren en weekends) De moeder voelt zich sterk omdat ze hulp heeft van haar moeder en mijn familie ver weg woont.De fameuze oma wilt zelfs niet meer met mij in contact komen.
Nu hebben ze me gezegd ga hem gewoon op school halen voor dat de moeder komt.De bemiddelaar adviseerde me nog een week te wachten en zien wat ze gaat doen na deze week(terug bemiddelen of niet)
Ben ook aan denken een klacht neer te leggen maar weet niet waar en bij politie kan ik blijkbaar ook niet terecht.
Wat zou ik doen afwachten en hopen dat de moeder na een week bezinning bijdraait of zelf naar gerecht stappen?
Dank voor de raad alvast...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sandro001
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2020 11:26

Beste leden...nu weten we waarom ik mijn zoon niet mocht zien....mijn ex heeft me gedagvaard en valselijk beschuldigt van kindermisbruik...een verklaring van haar moeder en haar beste vriendin!!
Ben al voorgekomen krijg kind te zien 1 dag per week samen met mijn ouders tot volgend proces en onderzoek loopt.Dit is echt een vuile streek van haar om kind gewoonweg af te nemen maar ben overtuigd dat waarheid aan licht komt alleen moet je als vader nu gewoon ondergaan.Weet niet als nog vaders zijn die zulk hebben meegemaakt maar wens niemand toe.Die verklaringen houden ook geen steek plots laatste 2 weken zou ik ineens zulke zaken doen net voor ze moet beslissen om een akkoord!Ben er kapot van!!

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 jan 2020 12:25

Rechtbanken zien wel meer van dit soort valse beschuldigingen passeren als het over kinderen van gescheiden ouders gaan die niet meer goed overeenkomen. Maar het gerecht zal daar zijn werk moeten doen. Als blijkt dat je onschuldig bent, zou jij op uw beurt een klacht wegens tergend en roekeloos geding kunnen opstarten.

Los daarvan: de raad die u kreeg om het zoontje van school te halen is zeer zeker af te raden want kan tegen u gebruikt worden. Als jullie er samen niet uitkomen, zal je toch een regeling via gerechtelijke weg moeten verkrijgen. Zolang er geen akkoord is kan de één de ander ook niets opleggen...

Moraal van het verhaal (los van de beschuldiging): ofwel komen de ouders van een kind onderling een regeling overeen waar ze zich aan houden. Als dit niet lukt, is het de rechtbank die zo'n regeling opstelt en kan die ook via de rechtbank afgedwongen worden.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Sandro001
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jan 2020 12:38

Ik onderneem niets meer,kan ook niet,ze gaan mijn zoontje ondervragen,de recherche zal mij komen opzoeken en haar en haar moeder en vriendin.Ik heb me altijd aan de regels gehouden tis nu gewoon afwachten en bewijzen dat het een complot tegen mij is om het kind van mij af te houden.Vind zeer triestig van haar zo iets smerig te doen want het grootste slachtoffer is ons zoontje en dat beseffen ze nog niet!

gisela
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 jan 2020 20:31

Naast het juridisch antwoord hierboven zou ik nog willen toevoegen : zorg voor mensen om je heen, laat je omringen, misschien ook begeleiden. Wat je meemaakt is zeer zwaar om te dragen !
Als je terug contact krijgt met je kind, ga bij mensen te rade over de manier waarop je best met dit conflict met je ex-partner omgaat.

Terug naar “Echtscheiding”