Kinderbijslag en alimentatie

Jan787
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kinderbijslag en alimentatie

#1 , 04 jan 2020 02:30

Situatie:
Via de rechtbank beslissing:
Ex krijgt volgende zaken:
- kinderbijslag (3 kinderen)
- alimentatie (320 euro voor 2 kinderen)
- teruggave 50% van buitengewone kost
- 2 kinderen ten laste
- fiscale voordelen

Ik krijg: niks.

Ik ben piloot en single.
Zij is manager bij een intetnationaal bekend bedrijf. Getrouwd met welgestelde restauranteigenaar. Hebben samen een dochtertje van 5.

Lonen zijn ongeveer hetzelfde!

De voorbije 8 jaar is het reeds zo: 5 dagen bij mij, 6 dagen bij mijn ex.

Ben ik in de zak gezet door de rechter? Zijn er nog mensen met zo'n ridicuul vonnis?

We zijn nu bezig met een herzieningsrechtzaak want ik kan dit allemaal niet meer alleen betalen. Plus ik ijver voor een vaste wisseldag. Veel beter voor de kinderen. En eigenlijk voor alle betrokken partijen. Ex vecht dit aan enkel en alleen om al haar fiscale en financiële voordelen te behouden.
Ze hebben een superduur huis, meer dan 1000000 euro, Tesla, Mercedes, verwarmd buitenzwembad, gaan tot 6 keer per jaar op Reis... Dit lijkt me een verschrikkelijk onrecht vonnis... Hebben jullie hetzelfde idee? Ikkan die komende rechtszaken eigenlijk niet betalen, maar ik moet wel. Het zal goedkoper zijn dan de komende 14 jaar nog te blijven betalen..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 05 jan 2020 21:33

Beste

U krijgt uiteraard de fiscale aftrek van het door u betaalde onderhoudsgeld.
Een bijdrage van 160 euro per kind voor een piloot is absoluut niet buitensporig.
De financiële toestand van uw ex en haar nieuwe partner zijn slechts een beperkte factor. Die nieuwe partner heeft in se niets met uw kinderen te maken. Hij moet niet de kosten oprapen voor uw kinderen. Het inkomen van uw ex is wel een factor. Maar dan nog lijkt me uw bijdrage zeer gangbaar. 320 euro per maand betekent na belastingen 160-200 euro netto. Lijkt me zeer beperkte kost voor 2 kinderen. En het is niet omdat uw ex en haar vriend goed boeren in het leven, dat u kan mee profiteren door minder bij te dragen voor uw kinderen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

MarieA
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jan 2020 10:09

Ze hebben quasi co-ouderschap. Zij heeft 1 dag extra en voor die dag betaald hij 320€ voor 2 kinderen. Dat lijkt me wel hoog gezien hun lonen ongeveer hetzelfde zijn.

Reclame

Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jan 2020 11:46

De inkomsten van de partner doen inderdaad niet ter zake - wel het feit dat er opnieuw een relatie is (wettelijk samenwonend/getrouwd), waardoor kosten logischerwijze dalen bij de tegenpartij.
Het lijkt me ook wel vreemd dat bij een quasi gelijke verblijfsregeling en een gelijk loon, er een alimentatie moet worden betaald. En dan nog naast het feit dat mevrouw de volledige kinderbijslag ontvangt. Fiscale ten laste legging ligt quasi altijd bij de partij die alimentatie ontvangt (komt een pak voordeliger uit dan de belastingsvrije som). De 50% deelkost in bijzondere kosten lijkt me dan ook weer correct.
Wat zegt uw advocaat?

Terug naar “Echtscheiding”