Beugel

appelsientjeje
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

Beugel

#1 , 01 jan 2020 07:58

In 2017 was er een akkoord voor een beugel. In 2018 kwam stiefdochter bij ons wonen en kon / wou mama dit niet meer betalen daar zij vond dat wij alle voordelen (is nochtans bijzondere kost) hadden en zij hiervoor niet op bokes met choco ging leven. So far so good, dochter uitgelegd dat dit niet mogelijk was. In aug kwam ik via de tandarts (dochter ging in juni terug daar wonen maar adres stond nog thuis) te weten dat er een afspraak stond. Laten weten dat dit niet de gang van zaken is en dat er geen akkoord is. Nu stuurt ze gisteren met de afrekening dat er in 2020 een beugel geplaatst wordt uit medische noodzaak en als we niet betalen dat de deurwaarder het wel komt halen. Kan dit zomaar ? Wat te doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
appelsientjeje
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jan 2020 08:07

Effe terzijde: er staat effectief in het vonnis dat dit kan uit medische noodzaak. Maar hoe vaak is een beugel uit noodzaak in 2020. Kunnen wij weigeren. Zijn die schrale spelletjes beu. Betalen hem nog liever volle pot als ze volwassen is. Of bewijs noodzaak vragen?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 jan 2020 10:40

kon / wou mama dit niet meer betalen daar zij vond dat wij alle voordelen (is nochtans bijzondere kost) hadden en zij hiervoor niet op bokes met choco ging leven.
Heeft zij dat destijds op papier /mail gezet? Speel de bal dan gewoon terug en zeg dat bokes met choco voor u juist hetzelfde smaken als voor haar.

Reclame

appelsientjeje
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jan 2020 10:58

Jep. Whats app. Wou zelfs spaargeld van de dochter hierover aanspreken.

BloodNight
Berichten: 621

#5 , 01 jan 2020 11:42

Het kind heeft een beugel nodig...geef daar dat toch gewoon.

"Betalen hem nog liever volle pot als ze volwassen is"
Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en al dergelijke uitspraken!
U heeft dus liever dat uw dochter later extra ongemak/pijn heeft (behoudens dat het nog recht te zetten valt) dan nu gewoon een beugel te voorzien?
Ouders moeten eens ophouden met kinderen te gebruiken om elkaar te pesten.
Jullie kind heeft niet gekozen om uit elkaar te gaan, dat hebben jullie besloten.
Uiteindelijk is er maar 1 iemand die hier echt de dupe van is...uw kind!
U kan perfect het bericht van uw ex naar haar doorsturen en u op eenzelfde kinderlijke wijze gedragen.
Beide ouders gedragen zich dan als kinderen!

appelsientjeje
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 jan 2020 11:47

Ze heeft hem niet nodig. De tandarts heeft zelf gezegd dat geen noodzaak is. Ex gebruikt dit om te raken. Zoals 500 andere zaken.

BloodNight
Berichten: 621

#7 , 01 jan 2020 11:57

Mooie tanden zijn geen "noodzaak" maar wel leuk om te hebben.
Mijn dokter zei vorige week nog tegen mij dat "correct en voldoende ademen" geen absolute noodzaak is. ik verzeker u dat dit wel leuk zou zijn.

Betaald de beugel en pest uw ex op een andere wijze.

U geeft zelf aan dat het een bijzondere kost is, m.a.w betalen.
U had het de vorige keer maar zelf moeten afdwingen. Spijt komt te laat.
U kan u alleen maar aanraden eens een deftig gesprek aan te gaan met uw ex, bij voorkeur met een bemiddelaar, om eens deftige afspraken te maken.

appelsientjeje
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 jan 2020 12:04

Als ik openlijk een gesprek met de dochter aanga dat dit voor mama niet haalbaar is is dat dan pesten ? Met ex valt niet te praten. Als ze iets wilt start ze een zaak. Pro deo.

appelsientjeje
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#9 , 01 jan 2020 12:13

Schoolkeuze omgangsrecht. Niks wordt nageleefd

BloodNight
Berichten: 621

#10 , 01 jan 2020 12:46

Ga dan naar de rechtbank voor duidelijke afspraken en voor problemen met het vonnis. Bij niet naleving stuurt u een deurwaarder. Maar het feit blijft, het punt dat u nog altijd niet snapt, dat uw dochter de prijs aan het betalen is.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 jan 2020 13:38

Wat is de mening van uw dochter in dit verhaal? Wil ze hem graag? Vindt zij hem nodig? Dat zou eerlijk gezegd mijn eerste en grootste vraag zijn...

Oude Belg
Berichten: 3192

#12 , 08 jan 2020 17:17

Maar het feit blijft, het punt dat u nog altijd niet snapt, dat uw dochter de prijs aan het betalen is.
Niet noodzakelijk. Vergeleken met vroeger worden er massaal veel beugels geplaatst. Niet omdat het nodig is, maar iedereen moet nu een onnatuurlijke Hollywood-smile hebben. Bleken tegen de sterren op en beugels laten plaatsen. Orthodontisten vinden dat niet erg, denk ik.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Echtscheiding”