Niet ondertekend lening op naam van ex partner zetten

Johan72
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Niet ondertekend lening op naam van ex partner zetten

#1 , 29 dec 2019 23:08

Hallo,

ik ben net gescheiden. Mijn ex partner heeft het huis en de lening staat nu op haar naam.
Zij heeft de lening ingekort en de lening op haar naam laten zetten zoals overeengekomen in de EOT.
De papieren voor het inkorten van de lening had ik moeten tekenen heeft de bank al toegegeven en is tot op heden nog niet gebeurd, maar de bank heeft het toch al goed gekeurd. De lening staat nu ook enkel op haar naam, ik heb nog niks getekend buiten de EOT.
Moet ik de papieren om de lening op haar naam te zetten normaal gezien ook niet tekenen?
Maakt de bank een fout door dit allemaal toch door te laten gaan zonder dat ik getekend heb?
Wat kan ik hier nog aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4624
Locatie: Diest

#2 , 30 dec 2019 12:08

Beste

Een ten laste neming gebeurt altijd door de persoon die de last op zich neemt. Op zich dus niets fout mee. Er is altijd eerst een beoordeling van die vraag ( akkoord of niet akkoord) en nadien worden daar bijvoegsels van opgemaakt.
Normaal tekent u wel mee een avenant waaruit duidelijk blijkt dat de bank ontslaat van alle verplichtingen in dat krediet.
Waarschijnlijk komt dit binnenkort wel.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Johan72
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 dec 2019 01:40

Dank U @basejumper voor het antwoord.
Dit helpt me vooruit.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”