Echtscheiding

Fonzie3
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Echtscheiding

#1 , 29 dec 2019 12:33

Mijn man heeft een affaire en weet niet wij hij moet kiezen. Wij zijn 3 jaar getrouwd, 2 kinderen. Wij hebben een huis met daarin een studio die verhuurd kan worden. Ik kan mijn man niet uitkopen. Nu wil hij het huis en de lopende lening aan mij overlaten, als de studio met huurinkomsten voor hem is . Ik weet niet wat ik moet doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nicky54
Berichten: 218

#2 , 29 dec 2019 14:32

Partners met relatiemoeilijkheden kunnen samen, eventueel schriftelijk, afspraken maken om de crisis leefbaar te houden.
Zo kan men regelingen treffen om een tijd uit elkaar te gaan.
Het kunnen regelingen zijn over de bewoning van de gezinswoning, over de kinderen, over betalingen van rekeningen enz...
Partners kunnen deze afspraken zelf maken, eventueel met de hulp van een bemiddelaar in familiezaken.

Partners in moeilijkheden kunnen de vrederechter vragen beslissingen te nemen :
*als een echtgenoot één of meerdere huwelijksplichten (samenwonings-, getrouwheids -, hulp- en bijdrage-, en morele bijstandsplicht) niet nakomt
* als de verstandshouding tussen de echtgenoten ernstig verstoord is.

De vrederechter kan o.a. de volgende beslissingen nemen :
* de toestemming geven om tijdelijk apart te wonen
* beslissen wie in de gezinswoning mag blijven wonen
* bepalen wie verder de afbetalingen zal doen van huis
enz...

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 dec 2019 15:11

Niet de vrederechter is bevoegd, wel de Familierechtbank.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”