Verhuis ex-partner

caroline80
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Verhuis ex-partner

#1 , 28 dec 2019 23:59

De papa heeft mij net te kennen gegeven dat ik de kinderen op zijn nieuwe domicile - 150 km verder - moet komen ophalen.

In vonnis staat dat de andere ouder bij het begin van zijn week de kinderen op de domicilie van de andere ouder dient op te halen. Dit vonnis is gedaan waarbij beide wonende te Brussel.

Kan dit zonder enig overleg ?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 dec 2019 00:02

als u daar toe in staat bent en het is vastgelegd in een vonnis, dat kan dat tot u opnieuw een aangepast vonnis zou kunnen bekomen.

echt "proper" is het niet van uw ex partner maar op zich niet verboden

caroline80
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 dec 2019 00:24

Dank voor uw reactie. Dus als hij eenzijdig beslist te verhuizen - we hebben co-ouderschap - dan moet ik dit zonder meer aanvaarden tenzij ik naar de rechtbank stap ? Is het niet zo dat een vonnis wordt gedaan op de gekende feiten ?

Reclame

caroline80
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 dec 2019 00:25

Het betreft van Brussel naar Alle - exact 148,5 km - praktisch 1u50 reistijd.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#5 , 29 dec 2019 01:07

Dank voor uw reactie. Dus als hij eenzijdig beslist te verhuizen - we hebben co-ouderschap - dan moet ik dit zonder meer aanvaarden tenzij ik naar de rechtbank stap ? Is het niet zo dat een vonnis wordt gedaan op de gekende feiten ?
ik vrees dat het momenteel niet anders kan, tenzij er in het vonnis specifiek iets bepaald is over afstanden waar 1 van de ouders gaat wonen.

indien het voor u moeilijk is om die afstand af te leggen dan zal u inderdaad langs de rechtbank moeten gaan om een nieuwe regeling of aanpassing van het huidig vonnis te bekomen.

het niet meegeven van de kinderen op de afgesproken dag aan uw ex-partner (ongeacht de reden) kan u zuur opbreken, eveneens het niet ophalen.


indien u zelf niet instaat bent om de afstand af te leggen, kan u altijd aan familie, vrienden, etc vragen om heen en weer te rijden, zolang u uw ex-partner er maar van inlicht.

Terug naar “Echtscheiding”