Verblijfsadres kind wijzigen

IsaK
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verblijfsadres kind wijzigen

#1 , 22 dec 2019 13:50

Een aantal jaren geleden zijn wij uit elkaar gegaan in goed contact. Wij waren wettelijk samenwonenden.

Wij hebben direct voor bilocatie gekozen. Dit loopt allemaal vlot.

Ik heb toen akkoord gegeven om het adres van de papa op te geven als hoofdadres. Op het gemeentehuis wisten ze eigenlijk niets over bilocatie ed. Dus konden ze ons ook geen informatie geven op onze vragen hierover.

Ik blijf het hier echter moeilijk mee hebben. Mijn kind staat nooit op de documenten 'gezinssamenstelling' om maar 1 ding te noemen. Emotioneel valt het me erg zwaar.

Papa zou er geen probleem mee hebben om het te wijzigen.
Maar hoe gaat dit dan in zijn werk? Wat zijn de gevolgen? Of financiële gevolgen? Nog zaken waar ik moet aan denken?...
Alvast bedankt voor de informatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Evi (Odos)
Berichten: 353
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#2 , 22 dec 2019 20:33

Hoe hebben jullie het fiscaal geregeld? Fiscaal co-ouderschap of volledig ten laste bij iemand?
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

IsaK
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 dec 2019 21:38

We hebben het financieel 50/50 verdeeld.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 01 jan 2020 18:14

Dus niet via notariële akte of via familierechtbank.
Dan nu best eens doen.

Bellekke123@
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jan 2020 12:07

Mijn dochter woont voorlopig bij mijn oudste zoon,,wanneer heeft hij recht op een allimentatie bedrag?

Terug naar “Echtscheiding”