Betaling medische en schoolkosten?

millennium
Topic Starter

Betaling medische en schoolkosten?

#1 , 28 jul 2008 20:45

Ik heb een vraag ,

De ex van mijn vrouw betaald voor 3 kinderen 300 euro allimentatie.
In de akte staat dat hij dat moet betalen+de helft van de medische en schoolrekeningen. Hij weigert al 3 jaar meer te betalen dan alleen die allimentatie, ondanks diverse brieven. Is hij verplicht (het staat immers in de akte) om dat te betalen en hoe kunnen we dat het best aanpakken daar ik de belgische wetgeving hieromtrent niet goed beheers als nederlander. Kortom hoe kan mijn vrouw juridisch gezien hem het best aanpakken om de achterstallige rekeningen die al opgelopen zijn voor zijn deel 1200 euro, alsnog te betalen. Ze zitten nu op het middelbaar en dat kost allemaal heel wat meer dan die 300 euro natuurlijk.

Vriendelijke dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 29 jul 2008 12:15

Ik vrees dat u een advocaat gaat moeten aanspreken, want de ex is blijkbaar halsstarrig en zal vermoedelijk niet vrijwillig gaan betalen. Indien u niet direct naar een "dure" advocaat wilt, kunt u misschien eerst eens langs gaan bij één van de gesubsidieerde juridische adviesdiensten die er bestaan. Spreek in ieder geval met een advocaat duidelijk de procedure en kosten af, zodat u niet voor financiële verrassingen komt te staan.

Een collega heeft een tijdje geleden achterstallige kosten en alimentatie van haar bijna-ex kunnen opeisen via een deurwaarder. Het moet dus mogelijk zijn.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

millennium
Topic Starter

#3 , 29 jul 2008 20:45

oke dank u wel

Reclame

citroentje

#4 , 30 jul 2008 01:13

via een deurwaarder kan je perfekt de achterstallen opeisen pas op de kosten van de deurwaarder betaal je zelf voor,maar moet je zelf in de rekening zetten voor je ex want ook hij betaald die onkosten.
Indien hij niet betaald zullen ze gewoon loonbeslag doen.

Terug naar “Echtscheiding”