Probleem onroerend goed na mogelijke scheiding

dave1976
Topic Starter
Berichten: 13

Probleem onroerend goed na mogelijke scheiding

#1 , 11 dec 2019 19:26

Dag allemaal,
Waarschijnlijk gaan mijn vrouw en ik scheiden ondanks we nog best goed overeenkomen.
Situatie: getrouwd met scheiding van goederen maar 2 huizen in de gemeenschap. Huis 1 gaat naar mij. Is volledig door mij betaald en partner vindt dit logisch. Probleem is huis 2 waar nog voor afbetaald wordt. Mijn vrouw wil daar blijven wonen maar heeft mijn financiële steun nodig en is eigenlijk in verhouding ik 2/3 betalen en vrouw 1/3. Samen hebben we geen kinderen maar ik heb wel een erfgenaam en die moet recht hebben op wat ik vanaf de mogelijke scheiding nog in het huis investeer. Dit tot mijn vrouw het huis kan overnemen maar ook bij een mogelijk overlijden van haar.Hetzij met geld of hetzij met een deel van de eigendom. We hebben al naar de notaris geweest maar die vroeg wat bedenktijd om te overleggen. Wat wij willen is een goede oplossing voor huis 2 waarbij mijn erfgenaam wordt beschermd en waarbij het geld dat mijn vrouw erin steekt naar haar familie zal gaan later. En natuurlijk tegen zo weinig mogelijk kosten. Is in onverdeeldheid blijven iets? Blijkbaar is het dan 50/50 maar ik steek 2/3 geld in en dit zal nog niet direct wijzigen.Niet scheiden en gewoon huis 1 uit gemeenschap halen zodat dit al volledig naar mijn erfgenaam gaat maar wat dan met huis 2? Iets anders?
Alvast bedankt om de ingewikkelde situatie eens te bekijken.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding